چطور ویروس آنفولانزا را از بین ببریم؟
 با آمدن فصل سرما شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر می شود که د این مطلب به چگونگی از بین بردن ویروس آنفولانزا اشاره می شود

 چطور می‌توان ویروس آنفلوآنزا را از بین برد؟

با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، نگرانی از سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز افزایش می‌یابد. یکی از مهم‌ترین راه‌های ورود ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا، دست‌های آلوده خود ماست. ویروس‌ها از راه تماس با سطوح آلوده، روی دست‌های ما جا خوش می کند و بعد در زمان خوردن یا دست زدن به صورت وارد بدن ما می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از ورود ویروس‌ها به بدن، تمیز نگه داشتن دست‌هاست اما بهترین روش برای تمیز کردن دست‌ها کدام است؟

این روزها برای نظافت دست‌ها در کنار شست وشو با آب و صابون، ژل‌های شست وشو بر پایه الکل نیز طرفداران خود را دارد. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد استفاده از این ژل‌ها می‌تواند میزان ابتلای افراد به بیماری‌های گوارشی را تا حد زیادی کاهش دهد. اما آیا این ژل‌ها می‌تواند ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا را نیز از بین ببرد؟

بررسی جدید پژوهشگران ژاپنی نشان می‌دهد، ویروس‌های سرماخوردگی مقاومت بسیار زیادی در برابر این ژل‌ها دارند. تا آن جا که حتی اگر به مدت 2دقیقه دست تان داخل این ژل‌ها باشد، ویروسی که روی آن  جا خوش کرده است، می‌تواند باز هم زنده بماند! اما آیا این به آن معناست که راه دیگری برای از بین بردن ویروس‌ها از روی دست نیست؟

راه آسان‌تری برای از بین بردن ویروس سرماخوردگی وجود دارد و این راه چیزی نیست جز شست وشوی خوب و کامل دست با آب گرم و صابون آنتی‌باکتریال به مدت 30 ثانیه.  شست وشوی خوب و کامل دست خود را با صابون‌های آنتی‌باکتریال در این فصل از یاد نبرید


بیشتر بدانید : آنفولانزا و سرماخوردگی و 10 افسانه درست و غلط

بیشتر بدانید : علائم آنفولانزا چیست؟

بیشتر بدانید : چگونه سرماخوردگی را از آنفلوانزا تشخیص دهیم


 گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com