چه افرادی باید حتما واکسن آنفولانزا بزنند؟
 با شروع فصل پاییز برخی ویروس ها بیشتر می شوند و امکان ابتلا به آنفولانزا بالا میرود دسته افرادی هستند که حنما باید واکسن آن را بزنند

 گروه هایی که حتما باید واکسن بزنند

رئیس پانزدهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان، با عنوان این مطلب که ۲۰۰ ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، گفت: در دنیا برای ۴ ویروس عامل آنفلوآنزا، واکسن ساخته شده است.

پیشرفته ترین واکسن ساخته شده در دنیا، واکسن چهار ظرفیتی است که در ایران نیز وجود دارد.

کودکان، بیماران پیوندی، افرادی که آسم دارند، بیماران CF، کودکان دچار سوءتغذیه، سالمندانی که بیماری زمینه ای دارند و مادران باردار، از جمله افرادی هستند که لازم است این واکسن را بزنند و برای سایر افراد واجب نیست، اما منعی هم ندارد که واکسن را بزنند.

دو نوع واکسن آنفلوانزا از کشورهای هلند و فرانسه در کشور ما موجود است این دو واکسن، استانداردهای لازم را دارند.

در زمینه مصرف مکملها برای کودکان، اعتقاد ما این است که مکملهای ایرانی، استاندارد بهتری نسبت به نوع خارجی دارند و ما این موضوع را بر اساس مطالعهای که صورت گرفته است، عنوان میکنیم.

در حال حاضر با توجه به افزایش کمبود ویتامین D در افراد، ما این ویتامین را از ۳ تا ۵ روزگی برای نوزاد شروع میکنیم که میبایست ۴۰۰ قطره ویتامین بخورند.

اکثر مکملهای ایرانی، استاندارد هستند و قطره آهن ایرانی که قبلا باعث سیاه شدن دندان های کودکان میشد، با استفاده از تکنولوژی داخلی، این مشکل نیز حل شد و دیگر، قطره آهن ایرانی، دندانها را سیاه نمیکند.

۱۵۰۰ واحد ویتامین A و ۴۰۰ واحد ویتامین D برای نوزادان تا دو سالگی که هر روز باید مصرف شود بعد از دو سالگی تا ۱۲ سالگی، روزانه فقط ۸۰۰ واحد ویتامین D نیاز است که مصرف شود و از ۱۲ سالگی تا ۶۵ سالگی نیز، هر فرد ایرانی می بایست هر ماه ویتامین D استفاده کند.


بیشتر بدانید : چطور ویروس آنفولانزا را از بین ببریم؟

بیشتر بدانید : خواص عنبر نسارا برای سرماخوردگی و آنفولانزا و سایر بیماری ها

بیشتر بدانید : این روزها برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنید


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:
mehrnews.com