علت درد شکم شاید یکی از این بیماری هاست
 شکم درد گاهی مربوط به مشکلات گوارشی است و معمولا به راحتی درمان می شود، اما گاهی دل درد نشانه وجود یک بیماری مهم است که باید زودتر بررسی شود

مهم ترین علل درد حفره شکمی چیست؟

شکم درد یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه مردم به پزشک است. احساس درد در ناحیه شکم می تواند گیج کننده باشد. بروز ناگهانی درد در سمت چپ شکم دلایل متعددی دارد از جمله :

  • پارگی آنوریسم آئورت شکمی
  • پیچ خوردگی یا سوراخ شدن روده
  • جریان کم خون به روده

هنگام تشخیص دلیل شکل گیری درد در سمت چپ شکم، پزشک ابتدا مکان دقیق درد را مشخص خواهد کرد. اگر درد بیشتر در قسمت بالای سمت چپ شکم احساس شود، می تواند با مشکلات معده ای یا کلیوی مانند سوء هاضمه، گاز بیش از حد، ریفلاکس، گاستریت، اولسرها و سنگ های کلیه مرتبط باشد. 

احساس درد در قسمت پایین سمت چپ شکم ممکن است با مشکلات روده بزرگ مانند دیورتیکولیت (  التهاب دیورتیکول ها در دیواره روده بزرگ ) و کولیت (التهاب روده بزرگ)  ، مشکلات زنانه مانند کیست های تخمدان یا آندومتریوز یا مشکلات مرتبط با بیضه در ارتباط باشد.

افزون بر درد، پزشک علایم دیگر مانند تب، مدفوع خون آلود، حالت تهوع و استفراغ مداوم، کاهش وزن، یا تغییر در وضعیت  ادرار را بررسی خواهد کرد. همچنین، این موضوع که درد با بی حسی، سوزش، گزگز یا خارش پوست همراه است یا خیر، بررسی می شود.  در صورت احساس چنین دردی به پزشک مراجعه کنید.


بیشتر بدانید : درد هر قسمت از شکم نشانه چیست و کدام شکم درد خطرناک است؟

بیشتر بدانید : علت درد بالای شکم بعد از غذا خوردن چیست؟

بیشتر بدانید : درد سمت چپ شکم و مهم ترین علل آن


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com