چگونه از ضعف عضلات در سالمندی پیشگیری کنیم؟
با افزایش سن عضلات بدن دچار شلی و ضعف می شوند که پیامدهایی به همراه دارد، در این مطلب به چند نکته مهم برای پیشگیری از ضعف عضلات اشاره می شود

پیشگیری از ضعف عضلات در سالمندان 

با افزایش سن، بدن سالمند دچار تغییراتی می‌شود. یکی از این تغییرات، کاهش حجم و توده عضلات بدن است که به نام بیماری سارکوپنیا شناخته می‌شود. اگر برای کاهش سرعت و میزان این روند تخریبی کاری نکنیم، عضلات به شدت تحلیل خواهد رفت و شکستن استخوان در پی زمین خوردن رخ خواهد داد.

بیشتر بدانید : پیشگیری از گرفتن عضلات پا هنگام دویدن با این روش ها

پیاده‌روی و دیگر ورزش‌های هوازی به تنهایی کارساز نیست و در کنار آن سالمندان باید به ورزش‌های مقاومتی و استفاده از دمبل یا وزنه‌ها به منظور عضله‌سازی در بدن بپردازند، ضمن این‌که به سالمندان توصیه می‌کنیم مصرف کافی پروتئین و ویتامین D را در اولویت قرار دهند.

بهتر است ورزش‌های مقاومتی از دوران میان سالی شروع شود و تا دوران سالمندی ادامه یابد. داشتن حرکت نرم برای سالمندان مفید است ولی اگر حرکت برای آنان ممکن نباشد، حرکت گهواره‌ای و تکان دادن ملایم دست‌ها و پاها توصیه می‌شود.

ورزش و فعالیت بدنی سنگین برای سالمندان بیمار ضرر دارد. برای سالمندانی که دچار مشکلات و بیماری‌های مغزی هستند، ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی مفید است، در صورتی که سرشان زیاد تکان نخورد.


بیشتر بدانید : روش های خانگی برای رفع گرفتگی عضلات

بیشتر بدانید : ۵ عضله‌ ای که حتما باید تمرین دهید

بیشتر بدانید : درد عضلات نشان دهنده چه مشکلی است؟

بیشتر بدانید : تغذیه سالم برای سالمندان، در سن بالا از خوردن این غذاها اجتناب کنید


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasanews.com