توصیه هایی مهم به دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا
ویروس کرونا ویروس خطرناکی است که منشا آن در کشور چین است و علائم آن شباهت های زیادی به آنفولانزا دارد؛ در این مطلب تذکراتی به دانش آموزان داده می شود تا از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری شود

پیشگیری از ابتلا به کرونا با چند توصیه 

حسن ضیاءالدینی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مورد ویروس کرونا گفت: در فصل زمستان عفونت‌های تنفسی شایع است لذا دانش‌آموزان با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های تنفسی آنفلوآنزا و کرونا ویروس جلوگیری کنند.

تأکید و رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین نکته است و دانش‌آموزان حتما دست‌ها را در طول روز چندین بار با آب و صابون بشویند.

دانش‌آموزان در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیرند و از تماس با افرادی که دچار علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، دوری شود.

اگر فرزندتان دچار علائم سرماخوردگی است تا بهبودی کامل علائم به مدرسه مراجعه نکند البته مدیران مدارس در این زمینه با والدین دانش‌آموزان همکاری لازم را داشته باشند.

به معاونت تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها اعلام کردیم که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به آموزش دانش‌آموزان اقدام کنند همچنین برشور و اطلاعات آموزشی در سایت دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به مدیران مدارس هم اعلام می‌کنیم از بردن دانش‌آموزان به اردو در فصل سرما خودداری کنند چون عفونت‌های فصلی، دانش‌آموزان تهدید می‌کند.

همچنین مدیران مدارس دقت کنند که در بوفه‌های مدارس، خوراکی مجاز طبق دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم که به مدارس کشور ارسال شده است، اقدام کنند و از فروش خوراکی‌های غیرمجاز در دستورالعمل اشاره شده است جدا خودداری شود.

هیچ موردی از بیماری کرونا در مدارس کشور مشاهده نشده است و این موارد که اعلام کردیم برای این است که از ابتلا به بیماری‌های تنفسی جلوگیری شود.


بیشتر بدانید : خطرناکترین ویروس های جهان، از ابتلا تا مرگ، به بهانه ویروس کرونا در چین

 بیشتر بدانید : خطر کرونا و وبا: لطفا دست ندهید و روبوسی نکنید

بیشتر بدانید : چه کنیم از آنفولانزا نمیریم؟ امسال اوضاع آنفولانزا خیلی خطرناک است!

بیشتر بدانید : آنفولانزا و هر آنچه باید بدانید، از علائم تا درمان


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com