پیشگیری از کرونا با مصرف ویتامین C و تقویت سیستم ایمنی
 ویروس کرونا یکی از بزرگترین مشکلات و چالش های این روزهاست که به راحتی می توان با تقویت سیستم ایمنی و مصرف ویتامین C از بروز کرونا پیشگیری کرد

با ویتامین C به مقابله با ویروس کرونا بروید

وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ارائه راهکارهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد که مصرف ویتامین C، میوه و سبزی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و فرد را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا مقاوم می کند.

بیشتر بدانید : فواید خوردن ویتامین ث

بیشتر بدانید : تقویت سیستم ایمنی بدن با 8 راه طبیعی

دست کم ۲۰ ثانیه برای شستشوی دستان خود با آب و صابون، وقت بگذاریم و مرتب دستانمان را بشوییم؛ می توانیم در صورت نبود دسترسی به آب و صابون، از محلول ضدعفونی کننده بر پایه الکل که دست کم ۶۰ درصد الکل دارد، استفاده کنیم. همچنین از تماس دست با چشمها، بینی و دهان خودداری کنیم.

از تماس نزدیک با افراد بیمار پرهیز کنیم. برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، به سرعت پس از ورود به خانه، دست‌های خود را بشوییم و ضدعفونی کنیم و این کار را از همه اعضای خانواده بخواهیم.

ویتامین C

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده با دستمال کاغذی، هنگام سُرفه یا عطسه جلوی دهان خود را بگیرند و سپس دستمال را در سطل زباله بیندازند.

بر اساس توصیه، اشیاء و سطوحی را که مرتب لمس می کنیم مانند ریموت کنترل تلویزیون، دستگیره درها و گوشی همراه را تمیز و ضدعفونی کنیم. همچنین رعایت فاصله دست کم یک متر با فرد بیماری که سرفه می کند، در پیشگیری از ابتلا به این بیماری مؤثر است و دست دادن و روبوسی را به کمترین اندازه ممکن برسانیم.

استفاده از ماسک به هیچ وجه برای عموم مردم توصیه نمی شود و تنها افرادی که سرماخوردگی یا عفونت تنفسی دارند، بهتر است برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران از ماسک استفاده کنند. مصرف ویتامین C، میوه و سبزی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و فرد را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا مقاوم می‌کند.


بیشتر بدانید : باورهای غلط در مورد ویروس خطرناک کرونا

بیشتر بدانید : خطرناکترین ویروس های جهان، از ابتلا تا مرگ، به بهانه ویروس کرونا در چین

بیشتر بدانید : ویتامین C در این 12 خوراکی بیشتر از پرتقال وجود دارد!!


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com