نکات بهداشتی و مهم برای پیشگیری از انتقال کرونا
یکی از مکان هایی که ویروس کرونا در آن به راحتی منتقل می شود نانوایی است که با رعایت نکات مهم بهداشتی می توان از انتقال آن پیشگیری کرد

چطور در نانوایی از انتقال کرونا پیشگیری کنیم؟

رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مشاغلی مانند نانوایی که با تغذیه مردم به شکل مستقیم ارتباط دارد، بسیار ضروری است، زیرا بعضی به اشتباه گمان می‌کنند نانوا‌ها از آن جایی که در معرض گرما هستند به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

کارکنان نانوایی ها باید از علایم شایع ویروس کرونا که تب، سرفه خشک و تنگی نفس است، آگاهی یابند و در صورت وجود چنین علایمی در نانوایی حضور نیابند. نانواها باید از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی خودداری کنند و با توجه به این‌که پول نقد از مهم‌ترین ابزار انتقال ویروس کروناست، از گرفتن آن پرهیز و دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند.

تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع کار ضدعفونی و گندزدایی شود . کارکنان نانوایی باید هر روز به  حمام بروند و روزانه لباس خود را عوض کنند.

با توجه به ازدحام جمعیت و تشکیل صف های نانوایی، مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت و در غیراین صورت، نانواها، باید مردم را آگاه کنند که فاصله را رعایت بکنند. خریداران نان هم نان را روی پیشخوان نانوایی قرار ندهند زیرا امکان انتقال آلودگی بسیار زیاد است.  


بیشتر بدانید : در مسافرت چطور از کرونا پیشگیری کنیم؟

بیشتر بدانید : ترسناک ترین راه انتقال کرونا از زبان متخصص بیماریهای عفونی

بیشتر بدانید : راهکارهای سازمان بهداشت جهانی در پیشگیری از کرونا ویروس

بیشتر بدانید : برای پیشگیری از کرونا دست زدن به نازل در جایگاه CNG ممنوع شد


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com