آیا مصرف نوشیدنی های سردخطر مبتلا شدن به کرونا ویروس را افزایش می دهد؟
 کرونا ویروس که امروزه ویروسی خطرناک است و تمام دنیا را فراگرفته آیا ممکن است که با خوردن مایعات سرد خطر ابتلا به این ویروس افزایش یابد

 خوراکی هایی که خطر مبتلا شدن به کرونا را افزایش می دهد

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس توصیه می‌کنند به هیچ عنوان در خارج از منزل، مواد غذایی مصرف نشود و در صورت نیاز تنها از مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کرد.

همچنین در این روز‌های بحرانی کشور هرگز نباید به خرید بستنی‌های قیفی یا سایر بستنی‌های دیگر اقدام کرد؛ چرا که ویروس کرونا تنها با حرارت بالا مهار خواهد شد و مصرف بستنی یا نوشیدن مایعات سرد شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد.

پس از ابتلا به ویروس کرونا تب از چه زمانی بروز پیدا می‌کند؟ افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند از همان روز اول تب ندارند.

گاهی اوقات پس از گذشت ۲ الی ۳ روز پس از ابتلا به کرونا تب بروز پیدا می‌کند.

تب، سرفه خشک، اختلالات تنفسی، درد عضلانی و اسهال از علائم ابتلا به ویروس خطرناک کرونا هستند که در صورت بروز در فرد بیمار باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند و از سلامت جسمانی خود اطمینان حاصل کند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور جلوگیری از مصرف نوشیدنی های سرد و غیر بهداشتی موجب حفظ سلامتی خواهد شد.

علاوه بر این بیش از ۹۰ درصد افراد مبتلا به کرونا یا مرگ و میر‌های ناشی از این ویروس تنها به علت تردد در مکان‌های عمومی و شلوغ بوده است؛ بنابراین اگر سلامت جسمانی خود، خانواده و هموطنان دیگر برایتان مهم است تا حد امکان از آمدن به بیرون منزل خودداری کنید و در صورتی که به فعالیت‌های خارج از خانه مشغول هستید با اجازه کارفرمایان یا مدیران خود تا مهار شدن کامل ویروس کرونا در خانه بمانید و به دور کاری بپردازید.

سازمان بهداشت جهانی موثر‌ترین و مهم‌ترین راهکار را برای مقابله با ویروس کرونا ماندن در داخل منزل، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع، پرهیز از روبوسی، دست دادن و مسافرت می‌داند.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی هم توصیه و تاکید زیادی به نوشیدن مایعات گرم دارند حتی به گفته آنان زیاده روی در مصرف ویتامین، میوه جات و سبزیجات هیچ تاثیری در پیشگیری ابتلا به این ویروس کشنده ندارد، اما مصرف سه واحد میوه در طول روز در هر میان وعده به حفظ سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا می‌پردازد.


بیشتر بدانید : کرونا ویروس را با این داروها تحریک نکنید!

بیشتر بدانید : ویروس کرونا تا چند وقت روی سطح زنده می ماند؟ طریقه ضدعفونی کردن سطوح

بیشتر بدانید : برای مقابله با کرونا چقدر ویتامین D مصرف کنیم خوب است؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir