مصرف ویتامین D راهی برای مقابله با عفونت های تنفسی
یکی از مهم ترین وسائل در تقویت سیستم ایمنی و محافظت بدن از عفونت های تنفسی مصرف ویتامین های درست است که ویتامین D یکی از مهم ترین ویتامین ها در این زمینه است

آیا مکمل ویتامین D ممکن است به کاهش خطر انتقال ویروس کرونا کمک کند؟

هم اکنون درمان قطعی برای COVID-19 وجود ندارد و اقدامات پیشگیرانه ای مثل محدود کردن روابط اجتماعی و اقدامات بهداشتی می تواند شما را از ابتلا به این بیماری محافظت کند. نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل ویتامین D می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. اما چگونه ؟

این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی نقش اساسی دارد. این ویتامین دارای خاصیت ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی بدن  و برای فعال سازی دفاع سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است

ویتامین D به منظور تقویت عملکرد سلول‌های ایمنی ، از جمله سلول های T و ماکروفاژها ، از بدن شما در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند.

سطح پایین ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی ، از جمله سل ، آسم و انسداد مزمن ریوی  (COPD) و همچنین عفونت های تنفسی ویروسی و باکتریایی همراه است. 

علاوه بر این  کمبود ویتامین D با کاهش عملکرد ریه مرتبط است ، که ممکن است توانایی بدن در مقابله با عفونت های تنفسی را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بدانید : معجزه ویتامین D در بدن ، چه زمانی مکمل ویتامین D نیاز دارید؟

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوره کرونا چگونه باشد؟

  آیا مصرف ویتامین D می تواند ازبدن  در برابر COVID-19 محافظت کند؟

فعلا هیچ درمانی برای COVID-19 وجود ندارد. با  وجود این ، مطالعات متعدد نشان داده اند که کمبود ویتامین D می تواند به عملکرد سیستم ایمنی بدن آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی را افزایش دهد. بررسی اخیر که شامل 11321 نفر از 14 کشور جهان بود ، نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D خطر ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی (ARI) را هم در افرادی  که از نظر ویتامین D کمبود دارند و هم کسانی که سطح کافی دارند ، کاهش می دهد.

به طور کلی ، این مطالعه نشان داد که مکمل های ویتامین D خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی را 12 درصد کاهش می دهد. همچنین مکمل های ویتامین D باعث کاهش مرگ و میر در افراد مسنی می شود که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های تنفسی مانند COVID-19 هستند.

به طور معمول افراد اگر تغذیه مناسب داشته باشند و از نور کافی آفتاب استفاده کنند میزان ویتامین دی آن ها کافی است اما اگر دچار کم خونی یا فقرآهن باشند بنا به تشخیص پزشک باید از ویتامین دی بیشتری استفاده کنند. اگرچه توصیه هایی در باره  آن‌چه که میزان مصرف یک ویتامین D بهینه را تشکیل می دهد متفاوت است ، بیشترمتخصصان موافق هستند که میزان ویتامین D بهینه بین 30 تا 60 نانوگرم در میلی لیتر است.


بیشتر بدانید : نشانه جدید بیماری کرونا که تاکنون به آن اشاره ای نشده است

بیشتر بدانید : 10 اشتباه کشنده و خطرناک در زمان استفاده از ماسک

بیشتر بدانید : کرونا ویروس را با این داروها تحریک نکنید!

بیشتر بدانید : ویروس کرونا چه مدت روی لباس زنده می ماند؟ طریقه ضدعفونی کردن لباس ها

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com