پول را هم می توان ضد عفونی کرد؟ پول های کرونایی را چه کار کنیم؟
 در دوزهای شیوع ویروس کرونا یکی از مهم ترین علل انتقال ویروس پول و اسکناس های آلوده است که برخی افراد اقدام به ضد عفونی کردن پول ها می کنند، اما آیا واقعا ضد عفونی کردن پول امکان پذیر است؟

ضدعفونی کردن پول ممکن است؟

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران براساس مستندات و مقالات منتشر شده در این خصوص به این پرسش پاسخ داد که آیا می‌توان پول را ضدعفونی کرد؟

بیشتر بدانید : ویروس کرونا در مواد غذایی

در پاسخ آن‌ها به این پرسش آمده است:"براساس مطالعه‌ای در آمریکا، موادی همچون DNA حیوانات خانگی، کوکائین و انواعی از ویروس‌ها و باکتری‌ها روی اسکناس دلار یافت شده است."

در بخش دیگری از این مطلب، محققان مدعی‌ شده‌اند:"دولت چین در پی افزایش شدید آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا بسیاری از اسکناس‌های رایج را نابود کرد. دلیل این امر را برخی غیرممکن بودن ضدعفونی کردن پول بیان کردند. همچنین تمامی بانک‌ها موظف شدند تمام پول‌های صندوق‌ها را با اشعه‌ی ماورای بنفش و دمای بالا ضدعفونی کرده، سپس در اتاقی به مدت ۱۴ روز نگهداری کنند و بعد از آن در اختیار مشتریان خود قرار دهند. براساس شواهد موجود، دلیل علمی برای این فرآیند وجود ندارد."

پژوهشگران می‌گویند:"بسیاری از متخصصان تاکید کرده‌اند که در دوران همه‌گیری این بیماری، از وجه نقد استفاده نشود و انتقال وجه به صورت اینترنتی انجام شود زیرا عدم تماس با اسکناس، روش بسیار بهتری نسبت به تلاش برای ضدعفونی کردن آن است."

براساس آن چه در صفحه اطلاعات مربوط به کرونای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه ملی تحقیقات سلامت آمده است، به دلیل این که  ضدعفونی کردن پول در خانه امکان‌پذیر نیست و از طرفی این ویروس نهایتا تا ۹ روز قادر است روی سطوحی مانند پول زنده بماند، توصیه شده در مواردی که پول، آلوده یا مشکوک بود، حداقل به مدت ۹ روز در پاکتی جداگانه نگهداری شود.

بیشتر بدانید : کرونا ویروس را با این داروها تحریک نکنید!

بیشتر بدانید : آیا اسهال و حالت تهوع از علائم ویروس کرونا است؟

بیشتر بدانید : آیا ویروس کرونا در فریزر از بین می رود؟

بیشتر بدانید : دمنوش هایی برای تقویت سیستم ایمنی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir