استفاده از برخی مدها می تواند بر روی سلامت فرد تاثیر مهمی داشته باشد.پس با استفاده صحیح از آنها در حفظ سلامت خود بکوشیم.
  

آیا استفاده از کیف و کفشهایی که مد شده و زیبا هستند ارزش به خطر انداختن سلامتی شما را دارد؟ اشاره به این موضوع به دلیل ترک کردن عادت استفاده از مد نیست بلکه  در  اینجامی خواهیم  به شما نشان دهیم که چگونه می توانید احساس خیلی خوبی از ظاهر خود داشته باشید و به سلامت شما نیز صدمه ای وارد نشود.

 کیفهای بزرگ

استفاده از کیفهای بزرگ، هم طبق مد روز است و هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه باید به اندازه آن دقت کرد. زیرا اگر کیف از اندازه خاصی بیشتر باشد  بر روی کمر، گردن و شانه هایتان تاثیر می گذارد. استفاده از کیفی که وزن آن ، از 10 درصد وزن شما  بیشتر باشد، باعث ایجاد کمردرد و گرفتگیهای عضلانی و دیسک در شما می‌شود. یکی از راههایی که از طریق آن می‌توان از بروز مشکلاتی که کیفهای بزرگ بر روی بدن می‌گذارند جلوگیری کنیم جا به جا کردن کیف بصورت تناوبی بر روی هر دو شانه است. این عمل باعث می‌شود که فشار را بر روی هر دو شانه تقسیم کنیم.
 
در هفته های آینده تاثیراتی که مدهای دیگر بر روی بدن می‌گذارند و راههای جلوگیری از این تاثیرات را برای شما بازگو می‌کنیم.  
 
 
تهیه وترجمه:گروه سلامت سیمرغ ـ مهرنوش نصوری
 
اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health
 
 
 
مطالب مرتبط
 
آیا مد سلامت را تهدید می کند؟(2)