راهکارهایی برای پیشگیری از بی خوابی در ماه رمضان
یکی از عوارض روزه داری بروز مشکلات در خواب است که با رعایت برخی نکات باید آن را کنترل کنید

از بروز بی خوابی در ماه رمضان جلوگیری کنید

 معمولا در ماه رمضان به دلیل بیدار شدن هنگام سحر، ساعات خواب ما به‌هم می‌ریزد و دچار کم‌خوابی یا بی‌خوابی می‌شویم. این کمبود خواب ممکن است روی کیفیت روزه‌داری ما تاثیر بگذارد و در طول روز دچار خستگی و خمودگی شویم. در ادامه به شما چهار روش برای جلوگیری از بی‌خوابی در ماه رمضان خواهیم گفت.

از نوشیدن چای و قهوه زیاد بپرهیزید

بهتر است با خوردن قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار در ماه  رمضان خداحافظی کنید. اگر ترک این نوع نوشیدنی‌ها برای شما سخت است، باید مقدار آن‌ها را محدود کنید.این نوشیدنی‌ها به دلیل داشتن کافئین شما را بیدار نگه‌ می‌دارد و موجب بی‌خوابی شما خواهد شد.

قبل از افطار نخوابید

همه‌ ما در ساعات منتهی به اذان مغرب دچار خستگی و ضعف روزه می‌شویم. شاید اولین گزینه برای فرار از این خستگی، خوابیدن باشد اما باید بدانید این بدترین روشی است که می‌توانید انتخاب کنید زیرا خوابیدن قبل از افطار باعث می‌شود، ساعات خواب روزمره‌تان به‌هم بریزد.

خوردن غذای چرب ممنوع

از مصرف غذاهای سرشار از چربی های اشباع و کربوهیدرات در زمان قبل از خواب خودداری کنید. رعایت این نوع رژیم، هضم غذا را راحت تر می‌کند. بسیاری از افراد در ماه رمضان، غذاهای سنگین و پرکالری و سرشار از مواد قندی می‌خورند. این نوع غذاها به شدت روی کیفیت خواب تأثیر منفی می‌گذارد.

از تلفن همراه استفاده نکنید

تبلت،تلفن همراه و وسایل الکترونیکی را  قبل از خواب کنار بگذارید زیرا نور‌های مصنوعی زمان خواب را به عقب می اندازد و شما را هوشیارتر می‌کند.

بیشتر بدانید : ورزشکاران در ماه رمضان چه نکاتی را رعایت کنند؟

بیشتر بدانید : فواید خوردن سیب در ماه رمضان، از پیشگیری از تشنگی تا فیبر بالا

بیشتر بدانید : راهکارهایی برای پیشگیری از سردرد در ماه رمضان

بیشتر بدانید : کم خوابی در ماه رمضان را کنترل کنید

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com