راهکاری برای مقابله با آسیب های آلودگی هوا از زبان متخصص طب سنتی
آلودگی هوا در کلان شهرها این روزها به شکل بحرانی خود رسیده و با تغذیه مناسب شاید بتوان آسیب های آن را کمتر کرد، در ادامه به راهکاری که متخصص طب ایرانی در این باره داده اشاره می کنیم

چگونه آسیب های ناشی از آلودگی را کم کنیم؟

دکتر فاطمه نجات‌بخش، متخصص طب ایرانی، گفت: خیلی اوقات با استفاده از مواد غذایی می‌توانیم به دفع سموم ناشی از آلودگی هوا در بدن خود کمک کنیم. سوپ‌هایی که سبزیجات زیادی دارند در این زمینه خیلی کمک کننده هستند، بویژه اگر با چاشنی‌های ترشی مانند آبلیمو، زرشک و آب نارنج ترش شده باشند.

به عنوان مثال استفاه از دمنوش بهارنارنج و یا عرق بهارنارنج بویژه در کسانی که دچار استرس هستند نیز کمک کننده است. مصرف سالاد کاهو به همراه کرفس، هویج رنده شده و لبوی پخته شده نیز در دفع سموم موثر است.

وی با اشاره به نقش میوه‌ها در دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن، اظهار کرد: سیب و انار شیرین و انجیر تازه نیز کمک کننده خواهد بود. استفاده از گردو، بادام شیرین و فندق بخصوص به شکل خام نیز کمک کننده است. 

وی با اشاره به تاثیر بسزای مصرف مایعات در دفع سموم،‌ اظهار کرد: مصرف به اندازه مایعات به ویژه آب موثر است. همچنین افراد می‌توانند شیر را به همراه گردو و یا بدون آن نیز مصرف کنند تا شاهد دفع سموم و آلودگی‌ها از بدن خود باشند.

بیشتر بدانید : تاثیرات آلودگی هوا بر انسان، از کوچک شدن آلت تناسلی تا پریودهای دردناک

بیشتر بدانید :  آلودگی هوا چگونه شما را بیمار می کند؟

بیشتر بدانید :  تاثیر آلودگی هوا بر مغز انسان، از کودکی تا سالمندی

بیشتر بدانید : تاثیر آلودگی هوا بر پوست + مراقبت از پوست در هوای آلوده

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir