اگر عفونت قارچی در دهان یا واژن درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟
عفونت های قارچی در بدن خانم ها و آقایان و در هر قسمتی ممکن است بروز کند و لازم است درمان شوند، درمان نشدن این عفونت ها عواقب زیادی دارد که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم

عفونت های قارچی درمان نشده در بدن و عواقب آنها

اگر عفونت قارچی درمان نشده برای مدت طولانی باقی بماند، ممکن است عوارضی رخ دهد که نیاز به مراقبت پزشکی دارند. اینها شامل زخم‌های دردناک، ناباروری یا حتی یک عفونت بالقوه کشنده جریان خون است. گاهی اوقات یک عفونت قارچی خفیف ممکن است خود به خود برطرف شود. با این حال، بیشتر عفونت‌های قارچی بهبود نمی‌یابند مگر اینکه تغییرات پزشکی یا سبک زندگی ایجاد کنید.

بیشتر بدانید : روشی جدید برای تشخیص عفونت قارچی در خانم‌ها

بیشتر بدانید : کاندیدیازیس Candidiasis چیست؟ انواع کاندیدیازیس را بشناسید

عوارض ناشی از عفونت‌های قارچی درمان نشده

عفونت‌های قارچی معمولاً در صورت عدم درمان بدتر می‌شوند. بسته به اینکه در کجای بدن شما عفونت ایجاد شده است، ممکن است علائم و عوارض مختلفی را تجربه کنید. خوشبختانه، اکثر عفونت‌های قارچی خفیف تا متوسط قابل درمان هستند.

عفونت‌های قارچی واژن

یکی از شایع‌ترین انواع است. در واقع، 75 درصد زنان در طول زندگی خود بیش از یک عفونت قارچی واژن خواهند داشت. بیماران ممکن است حساسیت، ترشحات شیری رنگ، بوی جدید، خارش، احساس سوزش هنگام ادرار و درد در واژن یا اطراف فرج را گزارش کنند.

اگر عفونت قارچی واژن را بدون درمان رها کنید، ممکن است عوارضی را تجربه کنید. می‌تواند منجر به خونریزی و زخم‌های باز شود. به خصوص اگر در ناحیه آسیب دیده خارش داشته باشید، ممکن است زخم‌های عفونی، تورم و ترک‌خوردگی پوست را تجربه کنید. 

این علائم بالقوه بدون درمان احتمالا بدتر می‌شوند. در صورت درمان، عفونت قارچی مانع بارداری نمی‌شود. اما عفونت‌های قارچی مکرر یا درمان نشده می‌تواند مانعی برای بارداری باشد.

برفک دهان

یک عفونت قارچی در دهان است. این وضعیت به ویژه در نوزادان و کودکان خردسال شایع است. علائم برفک دهان شامل یک لایه سفید روی زبان، زخم‌های سفید پوشیده شده در دهان، مزه بد طولانی‌مدت، درد هنگام بلع و قرمزی یا التهاب در داخل گونه‌ها یا گلو می‌شود. 

اگر بیماران برفک دهان را بدون درمان رها کنند، عفونت ممکن است وارد مری یا جریان خون شود و می‌تواند خوردن، نوشیدن یا صحبت کردن را دشوار کند.

بیشتر بدانید : درمان برفک دهان با استفاده از سرکه سیب

بالانیت

حدود 10 درصد از مردان دچار بالانیت می‌شوند. التهاب کلاهک آلت تناسلی که اغلب به دلیل عفونت قارچی ایجاد می‌شود. کاندیدا می‌تواند در چین‌های پوست تکثیر شود، جایی که رطوبت ایجاد می‌شود یا افراد ممکن است به طور موثر شستشو ندهند. 

اگر ختنه نشده‌اند، احتمال ابتلا به بالانیت روی پوست ختنه‌گاه یا اطراف آن بیشتر است. بدون درمان، بالانیت می‌تواند منجر به بالانوپوستیت یا التهاب پوست ختنه‌گاه شود. باعث تورم، قرمزی و سوزش ادرار و مقاربت دردناک می‌شود.

مکان‌های بالقوه عفونت‌های قارچی شامل چین‌های پوست روی شکم، ران‌ها، سینه‌ها، مقعد، انگشتان پا و بین باسن است. بسته به جایی که عفونت خود را تجربه می‌کنید، علائم ممکن است متفاوت باشد. 

با این حال، بسیاری از افراد سوزش، خارش، قرمزی و تورم جزئی را گزارش می‌کنند. مهم نیست که عفونت در کجای بدن قرار دارد، اگر آن را درمان نکنید ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. پوست تحریک شده می‌تواند منجر به سایر عفونت‌های پوستی و درد شدیدتر شود.

بیشتر بدانید : چیزهایی که درباره ختنه پسران نمی دانید

بیشتر بدانید : درمان عفونت قارچی واژن بدون مصرف دارو

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamat.ir