آزمایشی که میزان افتادگی سینه را نشان می دهد؟ می توان از افتادگی سینه پیشگیری کرد؟
افتادگی سینه در خانم ها با افزایش سن و زایمان امری اجتناب ناپذیر است، در این مطلب به علل دیگر این عارضه و روش هایی برای کاهش میزان افتادگی سینه ها اشاره می کنیم

هر آنچه باید در مورد افتادگی سینه بدانید

این یک واقعیت است. با بالا رفتن سن، جاذبه تاثیر خود را شروع می‌کند. سینه ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و درنتیجه، کشش اجتناب ناپذیر گرانش در زمان های مختلف اثر خود را می‌گذارد. این‌طور که پیداست چهار مرحله مختلف برای روند افتادگی سینه وجود دارد که با یک آزمایش ساده قابل اندازه گیری است.

دکتر فیلیپا کِی (Philippa Kaye) پزشک عمومی در کتاب جدید خود، «سینه ها – راهنمای مالک»، دلایل افتادگی سینه ها شما و چگونگی افتادگی آنها را آشکار می‌کند.

او توضیح داد: «درست مثل سایر نقاط بدن، سینه‌ها نیز با گذشت زمان از نظر ظاهری تغییر می‌کنند و با آنکه افتادگی بعد از یائسگی شایع‌تر است، اما ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد.

بیشتر بدانید : مهم ترین علت افتادگی سینه خانم ها چیست؟

بیشتر بدانید : افتادگی سینه, پیشگیری و درمان

سینه های من چقدر افتاده اند؟

هنگامی که سینه ها آویزان می‌شوند، پزشکان از آن به عنوان پتوز (ptosis) یا افتادگی سینه یاد می‌کنند. دکتر فیلیپا گفت: «پتوز می‌تواند در سینه‌ها با هر اندازه‌ای رخ دهد، اگرچه در سینه‌های بزرگ‌تر احتمال بیشتری دارد.»

و یکی از راه‌های اندازه‌گیری افتادگی سینه این است که به محل قرارگیری نوک پستان نسبت به چین زیر پستان (خط زیر سینه) نگاه کنید. از این طریق می‌توانید درجه افتادگی را تعیین کنید که در صورتی که قصد انجام جراحی زیبایی داشته باشید ممکن است مفید باشد.»

این کار را با نگاه کردن به سینه های خود در آینه از پهلو شروع کنید. اگر متوجه شدید که نوک پستان بالای خط زیر سینه است، پتوز ندارید.

پتوز درجه یک زمانی است که نوک پستان در راستای خط زیر سینه باشد.

وقتی نوک پستان درست زیر خط زیر سینه قرار دارد اما در پایین ترین قسمت سینه نیست، این پتوز درجه دو است.

و درجه سه زمانی است که نوک پستان به سمت پایین در پایین ترین قسمت سینه است.

چرا سینه هایم آویزان شده است؟

مانند هر قسمتی از بدن، سینه ها نیز به دلایل زیادی ممکن است شروع به افتادن کنند. سینه ها توسط پوست، رباط ها و بافت های همبند حمایت می‌شوند.

به گفته دکتر فیلیپا، تغییرات پوست انعطاف پذیری کمتری پیدا می‌کند و توانایی تحمل وزن سینه‌ها در برابر جاذبه را کاهش می‌دهد و به همین دلیل آویزان می‌شوند.

او گفت: «تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی، بارداری، شیردهی، پیش یائسگی و یائسگی نیز می‌تواند در تغییرات سینه نقش داشته باشد.»

آیا می‌توان از افتادگی سینه جلوگیری کرد؟

بسیاری از عواملی که منجر به پتوز می‌شوند خارج از کنترل شما هستند. اما، به گفته دکتر فیلیپا، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش افتادگی انجام دهید.

ترک یا شروع نکردن سیگار ممکن است کمک کند؛ سیگار کشیدن به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رساند، آن را ضعیف می‌کند و همچنین عروق خونی تامین کننده پوست را باریک می‌کند.

تلاش برای حفظ وزن سالم و پوشیدن سوتین‌ های مناسب نیز مفید است.

آیا می توان افتادگی سینه را درمان کرد؟

برخلاف برخی از قسمت‌های دیگر بدن، سینه‌ها حاوی عضله نیستند، بنابراین در واقع هیچ تمرینی برای افزایش سایز سینه‌ها وجود ندارد.

با این حال، برخی از عضلات در دیواره قفسه سینه در زیر سینه ها وجود دارد، بنابراین ورزش قفسه سینه یا شانه ها ممکن است به بالا بردن سینه ها کمک کند.

جراحی برای بالا کشیدن سینه ها نیز برای برخی افراد یک گزینه است.

بیشتر بدانید : افتادگی سینه و پنج باور غلط درمورد آن که باید فراموش کنید

بیشتر بدانید : معضلی به نام افتادگی سینه ها پس از شیردهی

بیشتر بدانید : 10 ورزش ساده برای بالا کشیدن سینه و خوش فرم شدن بازو

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: rooziato.com