مناسب ترین زمان برای مصرف قرص فشار خون
یکی از مطالعات اخیر به این موضوع پرداخته است که آیا زمان خوردن داروی فشار خون مهم است یا نه

بهتر است داروی فشار خون را چه زمانی مصرف کرد؟

نتایج یک کارآزمایی تصادفی بر روی بیش از ۲۱۰۰۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا که بیش از پنج سال تحت نظر بودند، نشان می‌دهد که اگر داروها در صبح یا عصر مصرف شوند، بر محافظت در برابر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ عروقی تأثیری ندارد.

این یافته‌ها با تحقیقات قبلی که فواید زیادی را هنگام مصرف داروها در شب نشان می‌داد، تناقض دارد.

برای این مطالعه، مردان و زنان به طور تصادفی از داروهای فشار خون خود در صبح یا عصر استفاده کردند. محققان سپس بستری شدن در بیمارستان به خاطر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی را بررسی کردند.

در طول پنج سال، ۳.۴ درصد از کسانی که داروهای خود را در شب مصرف می‌کردند و ۳.۷ درصد از کسانی که داروهای خود را صبح مصرف می‌کردند به دلیل حمله قلبی و سکته مغزی در بیمارستان بستری شدند یا بر اثر بیماری قلبی عروقی فوت کردند.

«توماس مک دونالد»، محقق ارشد از دانشگاه داندی اسکاتلند، گفت: «این مطالعه یکی از بزرگترین مطالعات قلبی عروقی بود که تاکنون انجام شده است و پاسخی قطعی به این سوال ارائه می‌دهد که آیا داروهای کاهش دهنده فشار خون باید در صبح یا عصر مصرف شوند.»

این کارآزمایی به وضوح نشان داد حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ عروقی بدون توجه به زمان مصرف قرص، به میزان مشابهی رخ داد. افراد مبتلا به فشار خون بالا باید داروهای ضد فشار خون خود را به طور منظم در زمانی از روز مصرف کنند که برای آنها مناسب است و هر گونه عوارض نامطلوب را به حداقل می‌رساند.

بیشتر بدانید : فشار خون در هر سنی چند است و برای درمان فشار خون چه کنیم؟

بیشتر بدانید : زمان مناسب برای گرفتن فشار خون

بیشتر بدانید : خوراکی هایی علیه فشار خون بالا و فشار خون پایین

بیشتر بدانید : فشارخون بالا در جوانان خطرناک است؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:mehrnews.com