پیشگیری از گرمازدگی هنگام ورزش، به بهانه گرمازدگی بازیکنان تیم سپیدار
 با گرم شدن هوا احتمال بروز گرمازدگی بیشتر می شود، این مسئله در ورزش بیشتر از هر زمان دیگری مهم است و همانطور که در خبرها آمده چند نفر از بازیکنان تیم سپیدار بعد از اتمام بازی دچار گرمازدگی شده اند که در ادامه به علت بروز آن و روشی برای پیشگیری اشاره می شود

چگونه از گرمازدگی هنگام ورزش پیشگیری کنیم ؟

برگزاری بازی دو تیم  بانوان پارس جنوبی بوشهر و سپیدارمازندران در ساعت ۱۰ صبح باعث گرمازدگی و بیهوش شدن برخی از بازیکنان تیم سپیدار شد.به به گفته سرپرست تیم سپیدار، دوشنبه گذشته به محض این که سوت پایان بازی را زدند، یکی از بازیکنان این تیم  بیهوش شد.

در خوابگاه هم یک بازیکن دیگر روی زمین افتاد. او را هم به بیمارستان بردیم. بعد از آن یکی دیگر از بازیکنان راهی بیمارستان شد. این مراجعه باعث تعجب کارکنان بیمارستان شد که چگونه در این هوای گرم، آن هم در ساعت اوج گرما( 10 صبح) بازی برگزار شده است.

این موضوع  می توانست با کمی دقت اتفاق نیفتد. تیم ورزشی که از شمال کشور به منطقه ای گرم با دمای بالای 30 درجه رفته دچار گرما زدگی شده و استرس و عرق ریزی و کالری سوزی هم آن را تشدید کرده است.

اختلاف دما در این دو منطقه حدود  10 درجه است.  در چنین شرایطی  هر تیمی که به منطقه جدید آب و هوایی سفر می کند، باید چند روزی در آن شرایط تمرین کند تا بدن بازیکنان با شرایط تطبیق یابد و بهترین زمان برای انجام مسابقه در نظر گرفته شود. 


مواردی برای کاهش استرس و گرمازدگی ورزشکاران 
گرمازدگی

گرمازدگی به صورت تعریق زیاد، سردرد، تهوع، گیجی و اختلال در هوشیاری (به صورت تیرگی و سیاه رفتن چشم) یا از دست رفتن کامل هوشیاری بروز  می یابد.بهتر است در روز‌های گرم با تمرینات سبک‌تر شروع و به تدریج شدت تمرین‌ها را بیشتر کنید.

انجام تمرینات را به ساعت‌های خنک ابتدای روز یا بعدازظهر موکول کنید. از بین عرقیات گیاهی عرق کاسنی و شاهتره و گلاب از بروز گرمازدگی به شدت جلوگیری می‌کنند. یک‌سوم لیوان گلاب را با دوسوم لیوان آب مخلوط کنید و دو قاشق غذاخوری آب لیمو به آن بیفزایید. به این ترتیب نوشیدنی مفیدی به‌دست می‌آید که مصرف آن برای رفع گرمازدگی توصیه می‌شود.


بیشتر بدانید : برای پیشگیری از گرمازدگی و درمان آن چه باید کرد؟

بیشتر بدانید : درمان اورژانسی گرمازدگی

بیشتر بدانید : علائم گرمازدگی و مراحل گرمازدگی

بیشتر بدانید : افراد گرمازده نباید مایعات شیرین بخورند!


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/hhealth
منبع : isna.ir