چند حرکت ورزشی برای کاهش استرس
 استرس مشکلی است که بر روی بخش های مختلف زندگی تاثیر می گذارد، ورزش یکی از موثرترین روش ها برای کاهش استرس است که در این مطلب چند حرکت ورزشی ساده برای کاهش استس بیان می شود

کاهش استرس با چند حرکت ورزشی ساده 

استرس روزانه غیرقابل اجتناب است و بدتر این که همین استرس های کوچک و بزرگ ، زمینه بروز بیماری ها را فراهم می کند و اگر بیماری هم داشته باشید، باعث تشدید آن می شود . بنابراین به نفع شماست  که استرس تان را کنترل کنید . حرکات ورزشی و کششی  که در ادامه توسط کارشناس ورزشی پیشنهاد می شود از جمله راه های کنترل استرس است.

بیشتر بدانید : کاهش سریع استرس با چند روش ساده و مهم

بیشتر بدانید : کاهش استرس با ماساژ نقاطی خاص در بدن


کف پاها را  روی زمین بگذارید طوری که پاشنه پاها دریک راستا قرار بگیرد
ورزش کردن

دو دست  راکاملا بکشید و تا جایی که  می‌توانید بدن را ازکمر به سمت پایین در یک جهت خم کنید .اگرزانوها مقداری خم شد ایرادی ندارد. 10 ثانیه در حالت کشش نگهدارید و بعد سمت دیگر بروید . 


پاها دو برابرعرض شانه  باز باشد و پاشنه ها دریک راستا قراربگیرد
ورزش کردن

انگشتان پای راست را به سمت بیرون و انگشتان پای چپ را به سمت جلو حرکت دهید. دست ها را  در خط  گردن به دو طرف ، بکشید. 10 ثانیه دست‌ها را در حالت کشش نگهدارید و بعد حالت پاها را عوض کنید.


بالا تنه کاملا به زمین چسبیده باشد و  پاها را با هم به سمت بالا قرار دهید
ورزش کردن

سعی کنید گودی کمرتان با زمین برخورد داشته باشد.دست ها به موازات بدن قرار بگیرد.   20 تا 30 ثانیه پاها را بالا نگه دارید وسپس پایین بیاورید .

این حرکت برای افرادی که پاهای‌شان دچار واریس شده، مناسب  است. سعی کنید در طول  روزچندین بار این حرکت را انجام دهید تا خون مازاد در پاها به سمت بالا تنه باز گردد. 


بیشتر بدانید : استرس و اضطراب شدید دارید اگر اکثرا این علایم جسمانی را تجربه می کنید!

بیشتر بدانید : 8 راه مقابله با استرس!


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com