کند شدن رشد سلول های سرطانی با ورزش
ورزش کردن می تواند رشد سلول های سرطانی در افراد را تا حد چشم گیری کاهش دهد

ورزش کنید تا رشد سلول های سرطانی کند شود

بر اساس یک مطالعه جدید مشخص شد ورزش ممکن است کلید مبارزه با تومورهای سرطانی در بدن باشد. محققان دانشگاه ادیت کاوان می گویند که عرق کردن نه تنها به طور کلی سلامت را بهبود می بخشد، بلکه منجر به ترشح ماده ای در بدن می شود که روند سرطان را کند می کند.

پژوهشگران استرالیایی دریافتند که ورزش باعث می شود ماهیچه های فرد بیمار پروتئین هایی به نام میوکین (myokines) را در خون ترشح کنند. میوکین ها قدرت مهار رشد تومور را داشته و به بدن در مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کنند.

در این مطالعات، پژوهشگران گروهی از بیماران چاق مبتلا به سرطان پروستات را که در یک برنامه ورزشی منظم به مدت ۱۲ هفته شرکت کردند، مورد بررسی قرار دادند. این گروه نمونه خون این بیماران را قبل و بعد از برنامه ورزشی گرفته و سپس این نمونه های خون را مستقیماً روی سلول های زنده سرطانی پروستات قرار دادند.

پروفسور روبرت نیوتن از اعضای این تیم تحقیقاتی در این رابطه می گوید: میزان میوکین های ضد سرطانی بیماران ورزشکار در سه ماه افزایش یافت. هنگامی که خون آنها را قبل و بعد از ورزش گرفته و روی سلول های سرطانی زنده پروستات قرار دادیم ، شاهد سرکوب قابل توجه رشد این سلول ها توسط خون افراد پس از تمرین بودیم. این موضوع بسیار قابل توجه است که نشان می دهد ورزش، یک محیط سرکوب کننده سرطان در بدن ایجاد می کند.

 جین سو کیم سرپرست این تیم تحقیقاتی خاطرنشان می کند که میوکین ها ممکن است سلاح مخفی در کند کردن یا توقف رشد سرطان باشند. البته آن ها خودشان به طور مستقل سلول های سرطانی را نابود نمی کنند بلکه به سیستم ایمنی بدن سیگنال می دهند که وارد عمل شده و سلول های سرطانی را نابود کند. به طور کلی ورزش باعث تولید و زیاد شدن این میوکاین ها می شود. 

در طول مطالعه ، همه شرکت کنندگان در یک برنامه آموزشی شرکت کردند که به آنها کمک می کرد در حین درمان سرطان ، ساختار چربی مورد نیاز بدن خود را حفظ کنند.

گفتنی است این مطالعه روی سرطان پروستات تمرکز دارد زیرا این سرطان شایع ترین سرطان غیر پوستی در بین مردان است و مرگ و میر بالایی در مقایسه با سایر اشکال این بیماری دارد. علیرغم انجام مطالعه روی بیماران مبتلا به سرطان پروستات، محققان می گویند انتشار میوکین ها در خون باید در برابر همه انواع سرطان موثر باشد.

بیشتر بدانید : دو گیاه موثر بر علیه سرطان های کشنده

بیشتر بدانید : کشتن سلول های سرطانی بدون شیمی درمانی

بیشتر بدانید : سلول های سرطانی را خودمان تغذیه می کنیم

بیشتر بدانید :  تاثیرات ورزش منظم بر بدن

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir