نرمش روزانه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب
برای اینکه زودتر بتوانید در این روزهای سرد زمستانی از تخت خواب گرم و نرم خود خارج شوید و آماده برای شروع کار روزانه شوید این نرمش ها را بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید.

ورزش های مخصوص صبحگاهی قبل از خروج از رختخواب برای شروع یک روز پرانرژی

زندگی فشرده امروز و ساعت های کاری طولانی شاید به بسیاری از افراد اجازه ندهد به کلاس های ورزش بروند و زمانی را در آنجا سپری کنند.اما می توان با استفاده از نرمش هایی کوتاه اما بسیار مفید برای بدن وضعیت سلامتی را در حالت مطلوب و ایده آل نگه داشت و روز را با انرژی و انگیزه بالا آغاز کرد.

تخت خواب و تشک به دلیل نرمی می تواند یک فضای مطلوب برای انجام حرکات کششی باشد، انجام نرمش روزانه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب می تواند از بروز خشکی و درد مفاصل در افراد جلوگیری کند و خواب آلودگی را در آنها سریعتر برطرف کند.

 

شروع کنید:

- نشستن بر روی تخت و باز کردن پاها به میزان دو برابر عرض شانه  است، آنگاه با هر یک از دست ها انگشت پای مخالف را گرفته و فشار دهید، این حرکات را 10 بار و هر بار برای 30 ثانیه تکرار کنید.

- نشستن بر روی تخت خواب و کشش دست ها به اطراف شانه و بالای سر و فشار دادن دست ها به مانع صوری است که می توانید این حرکت را 10 بار و هر بار 30 ثانیه انجام دهید.

- برترین حرکت نشستن روی تخت خواب و دراز کردن پاها به طور مستقیم و آنگاه به کمک دستها بلند کردن بالا تنه و باسن از روی تخت است به طوری که زانو ها خم نشود، این حرکت را نیز  10 بار و هر بار 30 ثانیه انجام دهید.

با انجام منظم این تمرین ها به زودی شاهد احساس شادی، انرژی بالا، نرمی عضلات و حتی بهبود تناسب اندام می شوید.


گردآوری گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبعکyjc.ir