نرمش هایی ساده برای حفظ تعادل در سالمندان
افراد سالمند با انجام نرمش های بسیار ساده در خانه می توانند به حفظ تعادل خود کمک کنند

حفظ تعادل سالمندان با این نرمش ها

این نرمش‌ها را حداقل دو بار در هفته انجام دهید. قبل از شروع بهتر است 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید، مثلا آهسته راه بروید. لباس مناسبی بپوشید و در کنار خود بطری آب بگذارید تا آب بدن‌تان کم نشود. اگر محدودیت حرکتی یا پرهیز پزشکی دارید، حتما آن‌ها را رعایت کنید.

 به پهلو راه بروید

بایستید، پاها را کنار هم قرار دهید و زانوها کمی خم باشد. آهسته و کنترل‌ شده یک گام به پهلو بردارید. سپس پای دیگر را در کنار آن قرار دهید. از ایجاد ضربه به لگن هنگام گام برداشتن خودداری کنید. 10 گام در هر سمت بردارید یا از یک سمت اتاق به سمت دیگر بروید.

 حرکت ساده متقاطع را امتحان کنید

این حرکت عبارت است از راه رفتن به پهلو با بردن پا از روی پای دیگر. با بردن پای راست از روی پای چپ شروع کنید. سپس پای چپ را برای ملحق شدن به دیگری حرکت دهید. پنج گام در هر سمت بردارید. می توانید دست خود را برای حفظ تعادل بیشتر روی دیوار بگذارید. هرچه گام کوچک‌تر باشد، تاثیر بیشتری در تقویت تعادل شما دارد.

 حرکت پاشنه به شست پا را انجام دهید

صاف بایستید، پاشنه راست خود را مستقیم جلوی شست پای چپ خود روی زمین قرار دهید. سپس با پاشنه چپ هم این کار را انجام دهید (مانند بازی گردوبشکن). در تمام مدت به سمت جلو نگاه کنید. می‌توانید دست خود را برای حفظ تعادل بیشتر روی دیوار بگذارید و به مرور از دیوار فاصله بگیرید. سعی کنید حداقل پنج گام بردارید.

بیشتر بدانید : زندگی سالم در سنین بالا با دانستن چند راز مهم

بیشتر بدانید : تاثیر تمرینات یوگا بر سلامت جسمی و روحی سالمندان

بیشتر بدانید :  افزایش قدرت بدنی سالمندان با این ورزش ها

بیشتر بدانید : ورزش های مجاز برای سالمندان کم توان

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com