فعالیت جسمی یکی از سلاح های مهم برای از بین بردن سلولیت هاست. اما کدام تمرین ها برای از بین بردن این نواحی زشت و ناخوشایند در باسن، ران ها و کفل ها مؤثرتر اند؟

 

 ما در اینجا یک برنامۀ کوچک از تمرین های فیزیکی به همراه توصیه هایی برای ترمیم کردن پوست ِ پوست پرتقالی در اختیارتان می‌گذاریم.

سلولیت، یک داستان زنانه
سلولیت از جمع شدن چربی ها در سطح ران ها، باسن و کفل ها پدید می‌آید. این پدیده که خاص زنان است، ترکیبی هورمونی دارد و به عنوان ذخیره ای برای تأمین انرژی دوران بارداری و شیردهی به کار می‌آید. اما امروزه، شیوۀ زندگی ما دیگر نیازی به چنین ذخیرۀ چربی ندارد و همۀ ما دلمان می‌‌خواهد که این چربی را بدون ماندن کوچکترین اثری از آن، از بین ببریم. مطمئناً، در این میان تغذیه نقش بسیار مهمی دارد. هر چه غذا بیشتر و چرب تر باشد، مقدار بیشتری از چربی ها تمایل به جمع شدن و پوست تمایل بیشتری به پوست پرتقالی شدن و زشت شدن دارد. اما انجام فعالیت های جسمی نیز عامل بسیار مهمی برای از بین بردن سلولیت است.

ورزش، یک آنتی سلولیت عالی

به طور کلی، فعالیت جسمی و ورزش برای مقابله با سلولیت بسیار مفید است. با این حال، تمریناتی وجود دارند که بیشتر از بقیه قابل توجه اند. این تمرینات، قطعاً بیشتر ران ها، عضلات کفل ها و باسن را به کار می‌اندازند. هر چه عضلات بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند، تمایل بیشتری به تأمین انرژی خود توسط لایه های چربی زیرین و نهفته دارند.

سه نمونه از تمرینات ساده برای از بین بردن سلولیت
در حالت 4 دست و پا قرار بگیرید و بر بازوهای تان تکیه کنید. یک پای تان را بکشید و تا حد ممکن بالا بیاورید. 8 ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین را برای پای دیگر هم انجام دهید و 8 بار پای تان را بالا و پایین بیاورید. برای تمرین بعد، در همان حالت چهار دست و پا قرار بگیرید، مجدداً پای تان را بالا بیاورید، اما این بار سعی کنید دایره های کوچکی در هوا در یک سمت و سپس در سمت دیگر رسم کنید، این تمرین را هم در سری های 8 تایی انجام دهید. در حرکت بعد، روی پهلو دراز بکشید، بدن تان باید کاملاً صاف باشد، باسن نیز باید کاملاً در راستای بدن قرار گیرد، سپس پای تان را از پایین خم کنید.

اگر باسن تان کاملاً صاف باشد، پا خیلی بالا نمی‌آید و سریع متوقف می‌شود. این تمرین را برای پای دیگر نیز در یک سری 8 تایی، بالا و پایین،  انجام دهید. هر پا را باید 8 ثانیه در هوا نگه دارید. برای از بین بردن سلولیت، قطعاً لازم است که مجموعۀ تمام ماهیچه های بدن را به حرکت بیندازید، یعنی این تمرینات آنتی سلولیت باید تکمیل کنندۀ یک برنامۀ ورزشی کلی و در ادامۀ آن باشند. 

تمرین های تکمیلی روزانه
از سوی دیگر، در تمام روز می‌توانید به راحتی تمرین های آنتی سلولیت تان را تکرار کنید: به طور مرتب، چند بار در روز، زمان هایی که بی حرکت هستید، مثلاً منتظرید یا در در دفتر کارتان هستید، سعی کنید باسن یا ران های تان را منقبض کنید: انقباض را 8 ثانیه ادامه دهید و این تمرین انقباض و رها کردن را در سری های 8 ثانیه ای، چندین بار تکرار کنید.

قطعاً برای بالا رفتن از طبقات، باید به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا بروید، و هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها باز هم ران ها و باسن تان را منقبض کنید.

چند آنتی سلولیت کمکی
به طور مرتب، در طول روز یک و نیم لیتر آب بنوشید. میوه و سبزیجات را به مقدار زیاد مصرف کنید و میزان مواد غذایی چرب را کم کنید. دوش تان را با آب سرد تمام کنید، بگذارید آب سرد از قوزک پا تا بالای ران ها، باسن و کفل های تان بالا بیاید. بعد از هر بار دوش گرفتن روی ران های تان کرم مرطوب کننده بمالید و به خوبی ماساژشان دهید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت

مطالب پیشنهادی :
نسخه ورزشی برای کمردرد
موقع آشپزی ورزش کنید!
چگونه شدت ورزش را اندازهگیری کنید
ورزشی که ستاره های هالیوودی برای لاغری انجام می دهند
آیا ورزش برایتان همراه با درد است؟