90% خانم ها و 2% از آقایان به سلولیت مبتلا هستند . همان طور که گفته شد به دلایل هورمونی و شکل خاص فیزیولوژی بدن این حالت بیشتر در خانم ها دیده می شود و....

همین طور به دلیل نازک و بیش از حد  حساس بودن پوست خانم ها این چربی ها بیشتر در خانمها دیده می شود .  


سلولیت بدین معناست که چربی های بدن روی هم انباشته شده اند و باید تلاش زیادی انجام دهید تا آنها را از بین ببرید معمولا اکثر  خانم ها از سلولیت در بدن خود رنج می برند .

خانم ها به دلایل هورمونی و همین طور شکل و فیزیولوژی خاص بدنشان مستعد تر به  حالت سلولیت هستند تا آقایان .

90% خانم ها و 2%  از آقایان به سلولیت مبتلا هستند . همان طور که گفته شد به دلایل هورمونی و شکل خاص فیزیولوژی بدن این حالت بیشتر در خانم ها دیده می شود و همین طور به دلیل نازک و بیش از حد  حساس بودن پوست خانم ها این چربی ها بیشتر در خانمها دیده می شود .

معمولا نقاطی مانند : ران ، باسن ، شکم نسبت به تجمع چربی فعال تر هستند  و حالتی زشت و ازار دهنده را برای خانم ها پیش می آورند .

اما چه راه حلی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد ؟

در ابتدا باید متذکر شویم تغذیه ، نحوه ی غذا خوردن ، ساعت غذا خوردن نقش اساسی در تناسب اندام شما و همین طور از بین بردن شکل سلولیت بدنتان دارند .

راه حل اول - ماساژ  درمانی :
استعمال کرمهای لاغر کننده در هنگام ماساژ نقشی اساسی و اثبات شده ای دارند . کرم های لاغر کننده بسیار موثر هستند ، بخصوص اگر با ماساژ همراه شوند . البته ماساژی که بر اساس اصول باشد و توسط افراد متخصص انجام شود .

 افرادی که  ماساژهایی لاغری انجام می دهند  بعد از مدت زمانی مشخص دیده می شود  که چند سانتی متر از قطر چربی های بدنشان کاسته شده   است . بنابراین ماساژ بدن چه با کرم های لاغر کننده همراه شوند یا بدون آنها باعث از بین رفتن سلولیت بدن شما می شوند .

ماساژها نباید با درد فیزیکی بدن همراه باشند چه در هنگام انجام ماساژ چه زمانی که ماساژ تمام شود ، اگر شما احساس درد فیزیکی را دارید نشان از طرز ناصحیح ماساژ  می باشد .

راه حل دوم - ورزش :
ورزش های مخصوصی که منجربه  از بین رفتن سلولیت این نواحی می شوند .
با مربی ورزش خود صحبت کنید تا حرکات و تمارین ورزشی که به شما می دهد علاوه بر اینکه بر روی تمام نقاط بدن شما کار کند ، بخصوص روی نقاطی که احساس سلولیت بودن دارید انجام شود .

شما باید ورزش را هر روز ، به طور مداوم و همین طور در یک بازه زمانی مشخص انجام دهید تا بتوانید تجمع چربی های بدن خود را از بین ببرید .
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ - مترجم : ندا فراهانی
سwww.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت
 
مطالب پیشنهادی :
بهترین زمان برای ورزش کردن
آسم و ورزش
آیا ورزش برایتان همراه با درد است؟
کوچک کردن شکم با ورزش
با ورزش کمتر،کالری بیشتری بسوزانید!