راه حل های موجود به هیچ وجه راه حل های طولانی مدتی نیستند. با این حال تعداد راه حل هایی که، پیشنهاد می‌شوند، بسیار زیاد است!

درمان های ضد سلولیت

متأسفانه، درمان های مؤثر و خیلی سریعی برای از بین بردن سلولیت ها وجود ندارد. راه حل های موجود به هیچ وجه راه حل های طولانی مدتی نیستند. با این حال تعداد راه حل هایی که، پیشنهاد می‌شوند، بسیار زیاد است! مسلماً طبقه بندی کردن این راه حل ها بسیار مفید خواهد بود.

برای یادآوری: سلولیت چیست؟
برای یادآوری باید بگوییم که سلولیت توده ای از سلول های چربی است که دقیقاً زیر پوست مان جا خوش می‌کند. سلولیت نه بیماری است و نه اختلالی در سلامتی، فقط یک شیوۀ ذخیره سازی چربی هاست.
اگر ما اینقدر از سلولیت بیزاریم به خاطر این است که این چربی قابل مشاهده است، و اغلب فرورفتگی های کوچکی در باسن و ران ها ایجاد می‌کند. بنابراین به خاطردلایل زیبایی، بسیاری از زنان (که بیشتر مبتلا به سلولیت می‌شوند) دوست دارند از شر سلولیت رها شوند.
متأسفانه، راه حل های مؤثر اندکی برای از بین بردن سلولیت وجود دارد.
اما در بین تمام راه حل ها و روش هایی که برای از بین بردن سلولیت پیشنهاد می‌شوند، برخی مؤثرتر و بهتر از بقیه هستند.

ماساژ ضد سلولیت: مفید اما گران
همان طور که گفته شد، سلولیت نوعی چربی است که زیر پوست حبس می‌شود. بنابراین هدف از این فرآیند ذخیره سازی است. متأسفانه، به همین خاطر است که بیرون کردن این چربی ها، این قدر دشوار است.
تعدادی از تکنیک های ماساژ بسیار انرژیتیک (آندرمولوژی)، که اغلب توسط دستگاه انجام می‌شوند، باعث " به حرکت درآمدن" بافت های چربی می‌گردند به حدی که سلول های چربی تخلیه خواهند شد. 
این درمان ها کارآیی خود را در مطالعات علمی ثابت کرده اند. راه حل های دیگر با تحریک الکتریکی ماهیچه ها، توسط اشعۀ مادون قرمز، گرما و دیگر عوامل همین نتیجه را خواهند داشت.
تمام این روش های ضد سلولیت عوارض جانبی یکسانی دارند: درمان راحت نیست، حتی دردناک هم هست. خصوصاً این که این درمان ها گران هم هستند، هزینۀ هر جلسه کمتر از چهل یورو نیست در حالی که برای آغاز تغییرات حداقل ده جلسه لازم است!
علاوه بر این، نتیجه کاملاً هم قطعی نیست، اغلب بعد از چند ماه باید دوباره درمان شروع شود. بنابراین تهیۀ جدول "ضد سلولیت" مفید خواهد بود.

کرم های ضد سلولیت: متعادل ترین راه حل
کرم های ضد سلولیت ارزان تر و نسبتاً مفید فایده تر هم هستند. ترجیحاً  مارک های بیش از حد گران را انتخاب نکنید، زیرا آنها هم حاوی همان ترکیبات کرم های دیگر هستند.
روی کافئین حساب ویژه ای بکنید، کافئین یکی از مفیدترین عناصر است. اما فقط مالیدن کرم برای کم کردن سلولیت کفایت نمی‌کند. مهم ترین بخش کار برای تأثیر گذاری بیشتر این است که قسمت های درگیر را ماساژ انریژیتک دهید.

 

راه حل های بی فایده برای مقابله با سلولیت
در مقابل راه حل های دیگری هم وجود دارند که کارائی چندانی ندارند، بنابراین اغلب استفاده از آنها توصیه نمی‌شود.
لیپوساکشن: این روش چربی های دور از پوست را خارج می‌کند نه سلولیت را. بنابراین لیپوساکشن راه حل مناسبی برای از بین بردن سلولیت نیست.
جوشانده ها و گیاهان دیگر: هیچ مدرکی برای اثبات تأثیرگذاری این مواد وجود ندارد، حتی اگر برخی از زنان از نتیجۀ استفاده از آنها راضی باشند!
اما تأثیر تغذیه ای متعادل و فعالیت جسمی چیست؟ این شیوه مطمئناً نه فقط برای کسانی که از وجود سلولیت ها در عذاب اند بلکه به همۀ افراد توصیه می‌شود.
اما باید بدانید که فقط بخش کوچکی از زنان می‌توانند خود را از شر سلولیت ها رها کنند. ولی اگر بتوانید اندام متناسبی به دست آورید که همه از آن خوششان بیاید و  تناسب متعادلی در بدن تان برقرار باشد، بدانید که موفق شده اید... حال چه سلولیت داشته باشید، چه نداشته باشید!
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:

رژيم غذايی لاغری

آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
آیا پیاده روی باعث لاغری می شود؟

غذاهای مناسب برای رژیم لاغری

رژیم های لاغری متهم اند!!