ورزش
بعد از نیم ساعت ورزش در روز افراد علاقه و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت فیزیکی در روز دارند.
محققان با انجام آزمایشاتی بر روی 60 داوطلب دریافتند که نیم ساعت ورزش در روز در کاهش وزن و سوزاندن کالری موثرتر از یک ساعت ورزش در روز است.

طبق مطالعاتی که در مجله آمریکایی فیزیولوژی به چاپ رسیده است، 30 دقیقه‌ ورزش در روز به اندازه 60 دقیقه‌ ورزش و حتی بیشتر، در کم کردن وزن تاثیرگذار است.

در این تحقیقات 60 نفر سنگین وزن به مدت 13 هفته‌ مورد بررسی قرار گرفتند. 30 نفر در برنامه ورزشی یک ساعت در روز ثبت‌نام کردند و 30 نفر دیگر در برنامه ورزشی 30 دقیقه‌ در روز ثبت‌نام کردند. تیم تحقیقاتی دریافتند که 30 دقیقه‌ ورزش در روز برای کم کردن وزن کافی است.

یکی از محققان می‌گوید:‌ به طور متوسط، مردانی که 30 دقیقه‌ در روز ورزش می‌کنند در سه ماه 3.6 کیلوگرم وزن کم می‌کنند،‌ در حالی که کسانی که یک ساعت در روز ورزش می‌کنند حدود 2.7 کیلوگرم وزن کم می‌کنند. کاهش جرم بدن در هر دو گروه چهار کیلوگرم بوده است.

کسانی که روزی 30 دقیقه‌ در روز ورزش می‌کنند، بیشتر از میزان مورد انتظار کالری می‌سوزانند. در واقع تمرین به مدت یک ساعت در روز در کاهش وزن فرقی با تمرین نیم ساعت در روز ندارد.

طبق آزمایشات ، بعد از نیم ساعت ورزش در روز افراد علاقه و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت فیزیکی در روز دارند، اما کسانی که روزی 60 دقیقه‌ ورزش می‌کنند، بیشتر غذا می‌خورند و کمتر فعالیت را ادامه می‌دهند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir


مطالب پیشنهادی:
آیا پیاده روی باعث لاغری می شود؟
تمارینی برای لاغری
ورزشی برای تقویت مغز و لاغری
6 ورزش برتر برای لاغری!
پیلاتوس، ورزشی برای لاغری