دروغی به نام کفش لاغری!
در کل برای داشتن یک پیاده روی خوب پوشیدن کفش مناسب و مطابق با استانداردها ضروریست هرچند مجبور شوید قیمتهای بالایی بابت آن پرداخت کنید.
آنچه که شما در مورد کفش لاغری شنیده اید تبیلیغاتی بیش نیست. اگر قرار باشد با یک کفش کسی لاغر شود که دیگر این همه مشکل وجود نداشت. فریب این تیلیغات اغواگر را نخورید. این کفش ها مانند کمربندهای لاغری و سایر محصولات تجاری برای لاغری جیب شما طراحی شده اند و جز این فایده ای ندارند.

چندی پیش دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی هم در یک برنامه زنده تلوزیونی اعلام کرد که افراد صرفا با داشتن کفش نمی توانند لاغر شوند و باید برای تناسب اندام برنامه غذایی و ورزشی داشت.

چندی است که تبلیغات بر علیه سلامت در کانالهای ماهواره ای به اوج خود رسیده و متاسفانه در اقدامی تعجب برانگیز صدا و سیمای ملی نیز به جای آنکه به فکر سلامت مردم و گسترش و فرهنگ سازی مقوله سلامت و حافظ سلامت آنان باشد همپای این کانالها به تبلیغات ضد سلامت روی آورده است. این در حالیست که متخصصان و پزشکان کشور مدام در حال هشدار نسبت به رواج تبلیغات بر علیه سلامت هستند.

پس از تبلیغات گسترده کرم حلزون چندی پیش تقلبی بودن آن مشخص شد و صدا و سیما هیچ گونه توضیحی در این باره به مردمی که از این مارک خرید کرده اند نداد. هم اکنون شاهد تبلیغات دستگاهها و کفش های لاغری هستیم. در کل برای داشتن یک پیاده روی خوب پوشیدن کفش مناسب و مطابق با استانداردها ضروریست هرچند مجبور شوید قیمتهای بالایی بابت آن پرداخت کنید اما اینکه صرفا شما با خرید یک نوع مارک تجاری می توانید لاغری را تجربه کنید از اساس غلط است.

به همه ی کسانی که علاقمندند ورزش پیاده روی را پی بگیرند توصیه می شود یک کفش راحت بپوشند و فارغ از مارک آن فعالیت بدنی خود را گسترش دهند. نقش کفش در تناسب اندام فقط راحتی آن است که شما را تشویق به ادامه پیاده روی می کند و از همان ابتدا با اذیت کردن پایتان از ادامه راه منصرف نمی شوید. بیاد داشته باشید هیچگاه یک کفش نمی تواند شما را لاغر کند. نهایت کاری که یک کفش ورزشی یا همان کتانی برای ما انجام می دهد این است که کفش راحتی باشد و برای هدف مورد نظر ما ساخته شده باشد مثلا یک کفش پیاده روی خوب کفشی است که سبک از جنس مناسب و با قابلیت دفع تعریق و نرم و راحت باشد. بنابراین آنچه که شما تحت عناوین تجاری داخلی و خارجی می شنوید صرفا جنبه ی تجاری داشته و تبلیغات آن اغوا گرانه است و حتی نمونه های داخلی آن یک کپی برداری از نمونه های چینی می باشد.

محصولات دیگری نظیر دستگاههای دراز و نشست و ... هم به دلیل اینکه ممکن است به کمر آسیب های جبران ناپذیری بزند به هیچ عنوان توصیه نمیشود. این گونه تمرین ها باید در یک باشگاه ورزشی و زیر نظر مربی متخصص انجام شود تا آسیب را به حداقل برساند. هموطنان عزیز برای تناسب اندام کافیست یک مقدار فعالیت روزانه خود را بالا ببرند و یک پیاده روی حداقل 15 دقیقه ای را در برنامه خود بگنجانند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : سلامت نیوز

مطالب پیشنهادی:
رژيم غذايی لاغری
آیا گن های لاغری واقعا موثرند؟
تمارینی برای لاغری
مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
رژیم لاغری بدون گرسنگی!