چقدر باید ورزش کنیم تا متناسب بمانیم؟
برای کودکان و افراد سنین بالا در مراحل اولیه می‌توانیم با دو روز ورزش در هفته نتایج خوبی کسب کنیم، اما همچنان می‌خواهیم تا اندازه‌ای سریع به سه یا چهار روز در هفته ارتقا پیدا کنند.

چند روز در هفته ورزش کنیم تا واقعا نتیجه بگیریم؟

چقدر باید ورزش کنیم ؟ بسیاری از ما باورهای خاصی در مورد این‌که چه چیزی برای متناسب ماندن ما بهترین است، داریم. ۵ روز در هفته یا ۴ روز در هفته ؟ دو روز کافیست ؟ خوشبختانه علم با یک نتیجه گیری شگفت انگیز به کمک ما آمده است، نتیجه‌ای که اگر برای انگیزه داشتن مشکل دارید تا حدودی پذیرفتن آن سخت است.

چند روز در هفته ورزش کنیم تا واقعا نتیجه بگیریم؟ ما به تازگی صحبتی با شان آرنت، دانشمند علوم ورزشی در دانشگاه راتگرز داشتیم و از او در این مورد سوال کردیم. او می‌گوید تفاوت بزرگی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد. با اینکه هر اندازه از ورزش بهتر از اصلا" ورزش نکردن است، اما اگر در حال حاضر اندام مناسبی دارید، تنها دو روز ورزش در هفته، فواید افزوده چندانی برای‌تان نخواهد داشت.

 

اما چقدر باید ورزش کنیم؟

حداقل سه روز در هفته برای یک برنامه ورزشی ساختاری لازم است. از نظر تکنیکی شما باید هر روز حرکتی انجام دهید یعنی نباید بدون فعالیت باشید، هر حرکتی بدنی که باشد، باید انجام دهید. چون بررسی‌ها و یافته‌ها نشان می‌دهد، یک‌جا نشستن تمام تحرک و تمرین‌هایی را که انجام داده اید خنثی می‌کند. بنابراین بگذارید این‌طور بگویم که شما یک ساعت در روز ورزش می‌کنید و سپس بقیه روز را می‌نشینید، عواقب یک‌جا نشستن برای سلامت، بسیار وحشتناک است. مطالعه‌ای جدید انجام شده که این مسأله را تأیید می‌کند. بنابراین لازم است همراه با تمرینات ورزشی هر روز به طریقی تحرک هم داشته باشید.


تفاوت میان دو جلسه و سه جلسه در هفته

اما تفاوت جالبی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد، که مربوط به تعداد دفعاتی می‌شود که سیستم بدن‌تان را فعال می‌کنید. بنابراین با سه روز ورزش در هفته در مراحل اولیه دست آوردهای قابل توجهی خواهید داشت و به‌طور ایده‌آل مایلید فراتر از سه روز هم بروید. دو روز ورزش در هفته تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند، فقط تعداد دفعات تمرین آن اندازه ای نیست که از سایر نتایج مثبتش برای سلامتی بهره مند شوید. در ارتباط با تمرینات استقامتی ( که باید انجام دهید ) بسته به مرحله‌ای که در آن هستید و چه اندازه پیشرفت کرده اید و بدن‌تان را چگونه تمرین می‌دهید، دو تا پنج روز در هفته باید تمرین داشته باشید.

برای کودکان و افراد سنین بالا در مراحل اولیه می‌توانیم با دو روز ورزش در هفته نتایج خوبی کسب کنیم، اما همچنان می‌خواهیم تا اندازه‌ای سریع به سه یا چهار روز در هفته ارتقا پیدا کنند.

شما چه نظری دارید؟ بنظرتان چند جلسه تمرین در هفته مناسب است و به چه دلیل؟

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : elmevarzesh.com