آیا درد ساق پا بعد از هر بار ورزش به‌دلیل کمبود کلسیم در بدن است یا علت دیگری دارد؟
 درد ساق پا بعد از هر بار ورزش به‌دلیل کمبود کلسیم در بدن است یا علت دیگری دارد؟مهم‌ترین علت درد قسمت‌های مختلف بدن از جمله پاها بعد از ورزش کردن این است که افراد قبل از ورزش کردن بدنشان را گرم نمی‌کنند

گرم کردن بدن قبل از ورزش, و سرد کردن بدن بعد از ورزش

مهم‌ترین علت درد قسمت‌های مختلف بدن از جمله پاها بعد از ورزش کردن این است که افراد قبل از ورزش کردن بدنشان را گرم نمی‌کنند. یعنی نرمش‌های کششی لازم را انجام نمی‌دهند و یکباره ورزش کردن را شروع می‌کنند.

مثلا بسیاری از افراد بدون اینکه خودشان را گرم کنند روی تردمیل با سرعت بالا راه می‌روند. یادتان باشد قبل از انجام هر ورزشی حدود 6-5 دقیقه بدنتان را گرم کنید تا به‌تدریج آماده ورزش کردن شود. گرم کردن می‌تواند شامل کمی پیاده‌روی سبک و انجام حرکات کششی باشد. بعد از گرم کردن، ورزش اصلی را شروع کنید و در انتها دوباره چند دقیقه پیاده‌روی سبک و حرکت کششی داشته باشید تا بدن سرد شود و به حالت اول بازگردد.

سعی کنید همیشه ورزش را از حرکات کم و سبک شروع کنید و به‌تدریج به حرکت و شدت آن در روزهای بعد بیفزایید. وقتی فردی در همان جلسه اول بدون آمادگی قبلی یک ورزش سخت را شروع کند، قطعا دچار بدن‌درد خواهد شد. به‌دلیل تجمع اسید لاکتیک در بدن و پارگی‌های ریزی که در عضله ایجاد می‌شود، فرد دچار بدن‌درد می‌شود.

کمبود کلسیم و علائم آن ارتباطی به ورزش ندارد. افرادی که دچار کمبود کلسیم هستند در همه حالات دچار علائمی مانند گزگز و مورمورشدن دور دهان، دردهای استخوانی منتشر در همه قسمت‌های بدن حتی در حالت استراحت و... می‌شوند. معمولا برای بررسی کمبود کلسیم تست سنجش تراکم استخوان گرفته می‌شود.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamat.ir