بسیاری از ما فکر می کنیم که کارهای روزانه ی منزل خسته کننده هستند.اما انجام دادن کارهای روزانه منزل خصوصا برای خانمهایی که متاسفانه کمتر ورزش می کنند می تواند نوعی ورزش باشد.

 

با اضافه کردن برخی موارد به فعالیت روزانه منزل می توانید کارهای خانه را به ورزشی جالب تبدیل کنید.به علاوه با انجام دادن این فعالیتها نیز می توانید کالری بسوزانید.
در اینجا نکاتی را برای شما بیان می کنیم که با استفاده از آنها می توانید کارهای منزل را به ورزش تبدیل کنید:
*
به خاطر داشته  باشید که قبل از اینکه بخواهید فعالیت جدیدی انجام دهید باید بدن خود را با استفاده از نرمشهای کششی گرم کنید.  

* جارو برقی وسیله ایست که با استفاده از آن می توانید بسیاری از عضلات خود را فعال کنید.وقتی که از جارو برقی استفاده می کنید دستها و پاها فعال هستند بنابرین می توانید حرکت خود را بیشتر کنید و عضلات بیشتری را به کار بیندازید.هر چه سریعتر کار کنید کالری بیشتری می سوزانید. این کار میزان زیادی کالری مصرف می کند.استفاده از جارو برقی باعث می شود که شما دورتا دور خانه را طی کنید در حالی که کالری برای جارو زدن مصرف می کنید و عضلات شما فعال هستند.

* پاک کردن شیشه ها را می توانید به ورزش جالبی تبدیل کنید.با افزودن این موارد پاک کردن شیشه ها می تواند به نرمش کششی تبدیل شود.هنگام پاک کردن شیشه ها فاصله خود را طوری تنظیم کنید که مجبور شوید دستها و بازوها را بکشید و سپس  آنها را در حالت کشش حرکت دهید.برای پاک کردن قسمتهای بالاتر روی پنجه ها بایستید و همه ی بدن را تحت کشش قرار دهید. البته نباید در کشش زیاده روی کنید.
 
* برق انداختن و  پولیش لوازم منزل نیز به حرکات دست و وارد کردن نیرو و فشار نیاز دارد.اگر این کار را نیز به صورت فعال و آگاهانه انجام دهید به ساخته شدن عضلات بازو کمک  می کنید.
 
* هنگام شستن ظرفها  از حرکت بیشتری برای  دستها و بدن  استفاده کنید وهنگام قرار دادن ظرفها  در محل خود دستها و بدن را بکشید. حین ظرف شستن یک جا نایستید  و پاها را حرکت دهید. دوی آرام و  در جا را امتحان کنید و یا متناوبا  پاها را کمی بالا بیاورید و نگه  دارید. همه ی این کارها عضلات  را به کار می گیرند و کالری مصرف می کنند.
 
* می توانید هنگام  انجام دادن کارهای منزل موسیقی ورزشی  گوش کنید.محققان نشان داده اند که افرادی که موسیقی ورزشی گوش می کنند مدت زمان بیشتری ورزش می کنند و دیرتر خسته می شوند.همچنین این کار باعث می شود تا از فعالیت بدنی و کار روزانه خود بیشتر لذت ببرید.فراموش نکنید که پنج ساعت کار روزانه ی منزل در یک سال 65000 کالری می سوزاند و این  مقدار کالری معادل 9کیلوگرم وزن  است!
 به علاوه اگر از انجام کارهای مضر برای مفاصل خودداری کنید و صحیح،آگاهانه و هدفدار کارهای منزل را انجام دهید،نه تنها خود را از آسیبهای مزمن که در نتیجه ی کارهای مداوم منزل ایجاد میشوند حفظ کرده اید بلکه باعث تقویت عضلات و تناسب اندام خود نیز میشوید.
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ- دکتر حانیه ترکمان
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
حداقل نیاز روزانه به ورزش چقدر است؟
ورزش و آلزايمر
وعدههای غذایی پیش از ورزش
ورزش و تقویت حافظه
ورزش های بعد از 60 سالگی