تردمیل چه مزیت هایی دارد؟ +چه کسانی نباید تردمیل استفاده کنند؟
 تردمیل یکی از وسیله سورزشی است که امروزه در بسیاری از خانه ها وجود دارد، در این مطلب بیشتر در مورد مزیت های تردمیل صحبت می شود

 فواید استفاده از تردمیل

بسیاری از افراد به علت این که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارند تصمیم می گیرند در منزل ورزش کنند و به همین علت به فکر تهیه یک وسیله ورزشی مناسب به ویژه تردمیل یا دوچرخه ثابت می افتند؛ حال ممکن است این سوال مطرح شود که کدام یک از این دو وسیله ورزشی مناسب‏تر است؟

واقعیت آن است که هریک از این دو وسیله ورزشی مزایای خاص خود را دارد؛ برای مثال تردمیل وسیله ورزشی مناسبی است که الگوی حرکتی روزانه فرد یا در واقع همان راه رفتن را تقلید می کند که این یک مزیت است. همچنین بسیاری از انواع تردمیل ها امکان نشان دادن ضربان قلب هنگام ورزش، میزان کالری مصرفی در طول مدت ورزش و مسافت طی شده را دارد و به این طریق می‏توان شدت ورزش را تعیین کرد و بر اساس شدت تعیین شده درنسخه ورزشی، به ورزش پرداخت.

تردمیل,ورزش با تردمیل

متخصصان پزشکی ورزشی معتقدند، افرادی که بیماری خاصی ندارند و دچار دردهای مزمن زانو نیستند می‏ توانند از تردمیل برای داشتن یک فعالیت ورزشی هوازی مناسب در منزل استفاده کنند و درصورتی ‏ که به بیماری مزمنی نظیر بیماری قلبی، دیابت، پرفشاری خون یا..... دچارند، پیش از شروع ورزش حتما با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنند. اگرچه میزان حداکثر اکسیژن مصرفی که شاخص مناسبی از استقامت قلبی - عروقی است هنگام استفاده از دوچرخه ثابت به اندازه تردمیل افزایش نمی‏ یابد، اما این وسیله ورزشی به علت نیاز به فضای کمتر و همچنین تولید صدای کمتر گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد است.


بیشتر بدانید : تردمیل دارید، این مطلب را از دست ندهید

بیشتر بدانید : سوزاندن چربیها با تردمیل

بیشتر بدانید : آیا تردمیل برای زانو مضر است؟

بیشتر بدانید : باید و نبایدهای تردمیل را می دانید؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com