کاهش وزن با چند ورزش موثر
 کاهش وزن علاوه بر تغذیه مناسب نیازمند ورزش منظم و مناسب هم هست که چند ورزش موثر برای لاغری و کاهش وزن معرفی می شود

 لاغر شدن با این ورزش ها

حالا که تصمیم به کاهش وزن گرفته اید باید به فکر ورزش نیز باشید. چون کاهش وزن بدون آن ممکن است بافت عضلانی بدنتان را از دست بدهید.

به همین خاطر می خواهیم 8 ورزش طلائی موثر در کاهش وزن را به شما معرفی کنیم تا علاوه بر حفظ بافت عضلانی سرعت کاهش وزن خود را نیز افزایش دهید.


1- پیاده روی نرم (اگر با تردمیل هست، سرعت 3 بدون شیب)

اضافه وزن فشار روی زانوها را بالا می برد. بنابراین اگر می خواهید این ورزش را شروع کنید علاوه بر کالری سوزی باید به فکر مصدومیت زانو هم باشید. اما یک نکته جالب، محققان متوجه شدند افراد چاق وقتی با سرعت آهسته پیاده روی می کنند از زمانی که با سرعت عادی راه می روند بیشتر کالری می سوزانند.

همچنین پیاده روی با سرعت آهسته در مقایسه با سرعت عادی فشار روی زانو را نیز کاهش می دهد. بنابراین برای شروع پیاده روی همه چیز برایتان ساده شد مصدومیتی در کار نیست و علاوه بر آن کالری بیشتری هم خواهید سوزاند.


2- پیاده روی سریع (اگر با تردمیل هست، سرعت 5 به بالا بدون شیب)
پیاده روی,پیاده روی سریع

پس از مدتی که ورزش و رژیم غذایی را دنبال کنید هم سبک تر خواهید شد و هم بدنتان آماده فعالیت های سنگین تر می شود. هر زمان احساس کردید آماده اید سرعت پیاده روی را افزایش دهید. فعال نگاه داشتن بدن با پیاده روی کمک می کند از بسیاری بیماری ها در امان بمانید. از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت و حتی سرطان.

پیاده روی ورزشی رایگان، کم خطر و در دسترس است و یک نکته خوب دیگر آن این است که کنترل کردنش تنها به سرعت گام هایتان نیاز دارد. پس از اینکه مدتی از کاهش وزنتان گذشت به کمی تغییر در ورزش نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین اضافه کردن به سرعت پیاده روی ایده خوبی است. حالا دیگر فشار گذشته از روی زانوها برداشته شده و می توانید بدن ترس از مصدومیت با سرعت بیشتر پیاده روی کنید.


3- دویدن (برای افراد با اضافه وزن زیر 15 کیلوگرم بسیار مناسب است)

اگر اضافه وزنتان زیر 15 کیلوگرم است دویدن یکی از گزینه های عالی برای سرعت بخشیدن به کالری سوزی است. البته دویدن خالی نمی تواند کاهش وزن را تضمین کند و باید در کنار برنامه غذایی آن را پیش ببرید.

دویدن هم قوانین خاص خود را دارد و در صورت رعایت نکردن نمی توانید کاملا از مزایای این ورزش بهره ببرید. از همان ابتدا شروع به دویدن نکنید و مدتی فقط پیاده روی کنید. یا ترکیبی از پیاده روی و دویدن را داشته باشید تا بدنتان عادت کند.

پس از چند هفته بدن آماده و آماده تر می شود تا زمانی که می توانید مستقیم با دویدن شروع کنید. چند روز پی در پی ندوید. عضلات و مفاصل پس از دویدن دچار استرس می شوند و باید به آنها فرصت استراحت بدهید.

می توانید در روزهایی که نمی دوید به سراغ ورزش های دیگر بروید و عضلات پا را درگیر نکنید، ورزش های قدرتی گزینه خوبی هستند. مسافت دویدن خود را ناگهانی افزایش ندهید و سعی کنید کنید هر هفته 10 درصد به مقدار آن بیافزایید.

4- شنا یا قدم زدن در آب (برای مبتلایان به آرتروز، روماتوئید و دیسک کمر)
exercise-weight-loss-Swimming-header.jpg

همه کسانی که تلاش می کنند وزن خود را کاهش دهند شرایط یکسان ندارند اما همیشه برای ورزش کردن راهی وجود دارد.

شنا و پیاده روی در آب فوق العاده موثر است. در آب به دلیل مقاومت طبیعی و کاهش تاثیر جاذبه عضلات مجبورند برای حرکت تلاش بیشتری کنند. اما در عینه حال شما از زمانی که روی زمین پیاده روی می کنید کمتر احساس خستگی می کنید و امکان مصدومیت نیز تقریبا صفر است.

افرادی که محدودیت حرکتی دارند می توانند با این نوع ورزش میزان کالری سوزی خود را افزایش دهند و دچار توقف یا کندی کاهش وزن نشوند.


5- کوهنوردی (یکبار درهفته) ورزش موثر در کاهش وزن

کوهنوردی علاوه بر اینکه یک ورزش هوازی است می تواند قدرتی هم باشد. چون با شیب بالا روبرو هستید و گاهی مجبورید وزن بدن خود را کاملا بلند کنید.

یکی از بهترین راه های فعالیت بدنی انجام کاری است که از آن لذت می برید. بنابراین در روزهای تعطیل به همراه خانواده یا دوستان به کوهنوردی بروید تا هم ورزش کرده باشید و هم لذت ببرید. هنگام کوهنوردی از کفش های مناسب استفاده کنید تا از ناحیه زانو و مچ پا دچار مصدومیت نشوید.

6- رقص ( مخصوص خانم های خانه دار)

گاهی آنقدر مشغله داریم که فرصت نیست بیرون از خانه و در باشگاه ورزش کنیم. یکی از در دسترس ترین راه ها که می تواند علاوه بر کالری سوزی روحیه تان را شاد کند رقص است. این ورزش هم مانند پیاده روی هزینه ای ندارد. حتی می توانید با بالا بردن سرعت حرکات میزان کالری سوزی را افزایش دهید و زمان ورزش را مختصر تر کنید.


7- دوچرخه سواری (چه ثابت، چه متحرک)
exercise-weight-loss-bike-riding.jpg

دوچرخه سواری یکی دیگر از ورزش های هوازی است که می توانید با لذت انجامش دهید. بسیاری از پارک ها مسیرها و تجهیزات مربوط به این ورزش را در اختیار مردم قرار می دهند. پس شما خیلی ساده می توانید علاوه بر بهبود روحیه خود کالری سوزی هم داشته باشید.

ورزش های هوازی مانند دوچرخه سواری برای کاهش خطر بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و مشکلات قلبی عروقی نیز بسیار مفید هستند.


8 – ورزش های گروهی اعم از زومبا، ایروبیک، فیتنس و …

همه ما در شروع کارها خوب هستیم و از انگیزه ابتدایی کمک می گیریم. اما به مرور زمان و با کم شدن انگیزه ممکن است به کلی ورزش را فراموش کنیم. اینجاست که باید انگیزه ای پایدار برای خود پیدا کنید.

یکی از بهترین روش ها انجام ورزش های گروهی است. وقتی با یک دوست یا جمعی از افراد ورزش می کنید می توانید به یکدیگر انگیزه بدهید. هر کالری به صورت دسته جمعی ساده تر می شود. وقتی وارد یک گروه می شوید دیگر احساس مسئولیت می کنید و پا پس کشیدن برایتان دشوار خواهد بود.


بیشتر بدانید : با روش کاهش وزن بهاره رهنما آشنا شوید

بیشتر بدانید : محاسبه میزان کالری مصرفی روزانه برای کاهش وزن + 10 قدم برای کمک به کاهش وزن

بیشتر بدانید : کاهش وزن و تناسب اندام با ورزش چه مدت طول می کشد

بیشتر بدانید : 5 ورزش خوب برای کاهش وزن

بیشتر بدانید : سوزاندن چربی های بدن با 3 تمرین ورزشی در 20 دقیقه یا کمتر


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : kermany.com