بهترین ورزش برای کالری سوزی و تناسب اندام
ورزش یکی از بهترین روش ها برای کالری سوزی و تناسب اندام است، البته اگر از روی اصول انجام شود که در ادامه به این مسئله پرداخته می شود

دوچرخه سواری جه فوایدی دارد؟

برای تناسب اندام رعایت سه اصل  تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش منظم ضروری است . زمانی که فقط رژیم می گیرید و ورزش نمی کنید، عضلات به جای چربی، آب می شود. بر عکس اگر فقط ورزش کنید و هر آن چه دلتان خواست را میل کنید، به هدفتان نمی رسید.

در واقع ورزش به تنهایی نمی تواند باعث لاغری شما شود. اگر ورزش کنید و انرژی زیادی بسوزانید و در عین حال اشتهایتان باز شود و زیاد بخورید، نه تنها لاغر نمی شوید بلکه امکان دارد وزن تان نیز بالا برود. اما اگر برنامه غذایی متعادلی داشته باشید، ورزش های مناسبی هستند که بیشترین میزان کالری را می سوزانند و در عرض ۶ هفته شما را خوش اندام می کنند.

 دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش هایی است که به کالری سوزی کمک زیادی می کند. شما می توانید با یک ساعت رکاب زدن با سرعت متوسط، حدود 400 کیلوکالری بسوزانید. بهتر است ابتدا با مدت زمان کوتاه تر آغاز کنید. دوچرخه سواری قلب تان را به ضربان وا می دارد و برای تقویت این گنجینه باارزش، مناسب است.

دوچرخه سواری

رکاب زدن باعث می شود عضلات شکم، پاها و ران هایتان به کار گرفته و خوش ترکیب شود. اگر زین دوچرخه را به خوبی و متناسب با قد خود تنظیم کنید، هیچ آسیبی به مفاصل تان وارد نمی شود. اگر بیرون دوچرخه سواری می کنید، بهتر است یک مسیر واحد را انتخاب نکنید.

برای این که ضربان قلب تان را تغییر دهید و انرژی بیشتری بسوزانید، شدت رکاب زدن را تغییر دهید؛ به عنوان مثال به مدت 30 ثانیه تند رکاب بزنید و 30 ثانیه بعد سرعت تان را کاهش دهید.اگر از دوچرخه های ثابت استفاده می کنید، بهتر است در هفته سه جلسه و هر بار 45 دقیقه با سرعت متوسط رکاب بزنید.


بیشتر بدانید : دوچرخه سواری و مزیت های آن برای قلب و مغز

بیشتر بدانید : اثرات عجیب دوچرخه سواری بر مغز را بخوانید

بیشتر بدانید : فواید دوچرخه ثابت بیشتر است یا دوچرخه سواری در فضای باز؟

بیشتر بدانید : چه کسانی نباید دوچرخه سواری کنند؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com