آیا فعالیت فیزیکی را که هر روز انجام می‌دهید موثر است؟ برای آنکه تاثیر آن را افزایش دهید به پیشنهادهای زیر عمل کنید

 
1- ماهیچه‌های صورت‌تان را ورزش دهید
شل کردن فک، باد کردن لپ‌ها، شل کردن عضلات پیشانی، گوش‌ها و چشم‌ها می‌تواند سبب آزاد شدن نفس و نرم شدن باقی حرکات شما شود. کشیدن ماهیچه‌های صورت تا حدی که به آنها آسیب نرساند هم می‌تواند مناسب باشد.

 2- به موسیقی گوش دهید .
هرگز خیلی روی حرکات ورزشی خود متمرکز نشوید. از ورزش خود لذت ببرید و در کنار آن به موسیقی گوش دهید یا آواز بخوانید.

 3- به ماهیچه‌هایی که کار می‌کنند نگاهی بیندازید  .
وقتی در حین ورزش تاثیر حرکات را روی ماهیچه‌های‌تان ببینید از نظر روانی برای ورزش مشتاق‌تر می‌شوید. در نتیجه حرکات را بهتر، داوطلبانه و با شوق انجام می‌دهید.

 4- تنفس ورزشی را بیاموزید .
آیا می‌دانستید همیشه بازدم باید دو برابر طولانی‌تر از دم باشد؟ نفس کشیدن درست سبب ورود اکسیژن بیشتر به ریه‌ها شده و مانع از گرفتگی عضلات می‌شود.

 5- قبل از آغاز تمرینات با آنها آشنا شوید .
وقتی وارد سالن ورزشی می‌شوید، احساس می‌کنید سر درگم هستید و نمی‌دانید هر دستگاهی به چه دردی می‌خورد؟ قبل از آغاز تمرین سعی کنید اطلاعات لازم را از مربی بگیرید و روی هر دستگاه به مدت دو دقیقه به شما کار آن را بیاموزد. بهتر است کار با تمام دستگاه‌ها را بیاموزید زیرا در غیر این صورت کار تنها با یک دستگاه سبب ماهیچه‌ای شدن یک یا دو عضو شما شده و هیکل‌تان را بد نشان خواهد داد.
 
 6- حداقل 45 دقیقه ورزش کنید .
اگر به طور مرتب و منظم ورزش نکنید، تمرینات شما موثر نخواهند بود. اگر می‌خواهید چربی آب کنید، حداقل در هر جلسه 45 دقیقه ورزش کنید. اگر با دستگاه ورزش می‌کنید، بدون استراحت فی‌مابین دستگاه‌ها را عوض کنید!

 7- به خودتان کمی زحمت دهید.
اگر ورزش می‌کنید با قاطعیت این کار را انجام دهید. سرسری گرفتن تمرینات در نهایت برای شما ثمری نخواهد داشت. دنبال تمرینات آسان نباشید. تمرینات طاقت‌فرسا را انتخاب کنید و هر چند وقت یک بار پایه دستگاهی را که با آن کار می‌کنید، بالاتر ببرید.

 8- پا را از گلیم درازتر نکنید .
قبل از آنکه از دستگاه‌هایی مثل دوچرخه یا تردمیل استفاده کنید، به سن و میزان ضربان قلب‌تان توجه کنید. حداکثر میزان ضربان قلب 220 است. برای چربی‌سوزی باید فعالیت شما سبب شود به 60 تا 70 درصد این میزان برسید و برای تقویت قلب به 70 تا 80 درصد. بیش از آن تلاش نکنید.

 9- هر از گاهی داد بزنید.
اگر اهل تنیس یا ورزش‌های رزمی هستید، انرژی خود را با فریاد خارج کنید و با شدت هوا را از درون ریه‌ها بیرون برانید.

 

 10- لباس‌های خوب بخرید.
یک دست‌ کفش ورزشی زیبا، یک بلوز و شلوار ورزشی خوش‌رنگ و اندازه سایزتان بخرید. لباس‌هایی که به تن می‌کنید در عین زیبا بودن باید راحت هم باشد. پوشیدن لباس زیبا از نظر روانی در موفقیت شما موثر است.
 
گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع  : salamatiran.com
 
مطالب پیشنهادی :
بهترین زمان برای ورزش کردن
چه مقدار ورزش کافی است؟
کوچک کردن شکم با ورزش
چگونه بدون ورزش کالری زیادی بسوزانیم؟
اعتقادات غلط در مورد ورزش