آیا با وجود رژیم های سخت باز هم وزن تان تغییر نکرده است ، این مطلب را بخوانید تا متوجه اشتباهاتتان بشوید .

5- یوگا به بهبود تمام انواع دردهای پشت کمک می‌کند.

واقعیت این است که یوگا به کاهش دردهای ناحیه پشت کمک می‌کند اما این مورد شامل انواع این دردها نمی‌شود.

اگر دردهای شما مربوط به عضلات قسمت پشتی بدن باشد، کشش‌‌های یوگا و بعضی از حرکات آن می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین یوگا در تقویت قوای ذهنی موثر است؛ عاملی که در بسیاری از افراد به رفع دردهای ناحیه پشت می‌کند. اگر درد ناحیه پشت مربوط به عوامل دیگر باشد (مشکلاتی مثل التهاب یا در رفتگی دیسک) یوگا نه تنها نمی‌تواند در کاهش درد موثر باشد بلکه در بعضی موارد حتی ممکن است به شما آسیب رسانده و باعث شود که دردها شدت هم پیدا کنند.

اگر شما به این دردها مبتلا هستید، برای انتخاب حرکات ورزشی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

6- اگر حرکات ورزشی عرق شما را درنیاورد، شدت حرکات کافی نبوده است.

عرق کردن همیشه نشانه وارد شدن فشار نیست، بلکه روشی است که بدن برای خنک کردن خود استفاده می‌کند.

ممکن است شما مقدار قابل ملاحظه‌ای انرژی مصرف کنید بدون اینکه عرق کرده باشید. به طور مثال، پیاده‌روی با حرکات ساده کاهش وزن را امتحان کنید.

7- هنگام ورزش زمانی که هنوز احساس می‌کنید حال شما خوب است، نشان می‌دهد که به اندازه کافی حرکات را انجام نداده‌اید.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که مردم در آغاز یا بازگشت به یک برنامه ورزشی دچار آن می‌شوند، این است که می‌خواهند به سرعت حداکثر شدتی را که می‌توانند در حرکات خود ایجاد کنند. علت آن این است که ما هنگام ورزش احساس می‌کنیم حالمان خوب است.

در واقع شما فقط یکی دو روز بعد احساس خواهید کرد که به حد افراط و بیش از توان خود ورزش کرده‌اید.

اینکه چقدر شما در حین انجام حرکات احساس راحتی و خوبی می‌کنید، مهم نیست. شما به هیچ عنوان نباید حجم فعالیت قبلی خود را دو برابر کنید. اگر در همان زمان مشکلی احساس نکنید، زمانی که مشکلات را احساس کنید ممکن است دوباره ورزش کردن را کنار بگذارید.

8-ماشین‌های ورزشی راه ایمن‌تری برای ورزش کردن هستند زیرا تمام مدت شما می‌توانید به روش درست با آن کار کنید.

با اینکه ممکن است یک ماشین ورزشی به طور خودکار بدن شما را در وضعیت درست قرار دهد و شما تمام حرکات را به درستی انجام دهید اما این اتفاق زمانی می‌افتد که ماشین برای وزن و قد شما به درستی تنظیم شده باشد.

در این مورد شما به یک مربی یا کسی که تشخیص بدهد کدام وضعیت ماشین متناسب با شرایط شماست، نیاز دارید. در غیر این صورت احتمال اینکه شما اشتباهاتی در شکل و انجام حرکت داشته باشید و نیز در معرض آسیب‌هایی قرار بگیرید که احتمال آنها هنگام انجام حرکات بدون هیچ وسیله‌ای یا با وسایلی که برای همه اوزان استفاده می‌شوند، وجود دارد.

9- اگر می‌خواهید به فواید حاصل از انجام حرکات ورزشی دست پیدا کنید، باید آن‌قدر ورزش کنید تا احساس درد داشته باشید.

از میان تمام شایعه‌های بالا، تمام متخصصان هم عقیده‌اند که اعتقاد «درد نداشتن مساوی بی‌فایده بودن» به صورت بالقوه مضرات زیادی را ایجاد می‌کند.

ممکن است شما یکی دو روز بعد از انجام حرکات، دچار کوفتگی باشید اما این مساله کاملا با احساس درد هنگام انجام حرکات متفاوت است. یک فعالیت برای تناسب اندام به هنگام انجام شدن نباید آزار دهنده باشد. در صورتی که شما هنگام اجرای حرکتی احساس درد می‌کنید یا حرکت را اشتباه انجام می‌دهید و یا اینکه آسیب‌دیدگی داشته‌اید، متخصصان حرکات ورزشی توام با درد را به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنند. آنها توصیه می‌کنند در چنین شرایطی اگر احساس درد داشتید، حرکت را متوقف کنید، کمی استراحت کنید و ببینید آیا درد برطرف می‌شود یا خیر. اگر برطرف نشد یا اینکه دوباره شروع شد یا اینکه با شروع حرکات، افزایش پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه کنید.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : asriran.com
 
مطالب پیشنهادی :
تناسب اندام با فکری جدید!!
برنامه پانزده هفته ای طناب زدن برای تناسب اندام!
تناسب اندام در 8 هفته
کوچک کردن شکم با ورزش
9 راه ورزش کردن برای زمانی که وقت ندارید