22 تغییر ساده که به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید و از اضافه وزن فاصله بگیرید.

 

هر کس می داند که خوردن در حدود000 2 سی سی نوشابه و رانندگی مداوم به جای پیاده روی به تنگ شدن کمر لباس کمک می کند. اما خانه می تواند سایر دشمنان رژیم غذایی را که زیاد واضح نیستند در خود جای دهد: لیوان های آب میوه با اندازه غیر استاندارد هر سال 29 کیلو وزن اضافی را ذخیره می کنند؛ پرده های آستردار اتاق خواب ممکن است به این احساس که «آنقدر خسته ام که نمی توانم ورزش کنم» کمک کنند. و نوع میز تلویزیونی که دارید می تواند روی عادت های خوردن و ورزش شما تأثیر بگذارد، خلاصه اینکه خانه ممکن است باعث چاق شدن شما شود.

ترکیب آشپزخانه یا اتاق نشیمن غذا را همواره در دسترس قرار می دهد، ابزار و وسایل بیشتر کار ما را انجام می دهند، و مراکز تفریحی پر زرق و برق ما را وسوسه می کنند تا ساعت ها بی حرکت بنشینیم. دکتر کلی دی برونل، مدیر مرکز اختلالات تغذیه و وزن یال می گوید: «حتی تمایل به داشتن توالت بیشتر یعنی اینکه افراد فواصل کوتاه تری را راه می روند، ما محیط سمی را به وجود آورده ایم که به خوردن و عدم فعالیت بیش از حد تشویق می کند.»

ما نمی گوییم به یک خانه دسته جمعی سه طبقه ای که فقط یک توالت دارد نقل مکان کنید. تغییرات ساده می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد. بخش اصلی تحقیق در حال شکل گیری از مؤسسات رده بالا نشان می دهد که سبک دکوراسیون - از رنگ دیوارها تا بوی شمع ها – می تواند روی عادت های رژیم غذایی و ورزش و در نهایت روی وزن تأثیر بگذارد. در اینجا 22 روش وجود دارد تا خانه را به محیطی تبدیل کنید که به شما –و خانواده تان- کمک می کند لاغر بمانید.
 
آشپزخانه
1. اشتهایتان را آبی کنید. کنت آر فرمان ای دی دی، استاد طراحی داخلی و یکی از نویسندگان کتاب رنگ، اثر پنهان می گوید: «اکثر مردم از تأثیر شدیدی که رنگ روی رفتار آنها دارد آگاهی ندارند». برای مثال، رنگ آبی بازدارنده اشتها است.
«در آزمایشات، افراد بسیاری نمی توانند خود را به خوردن غذاهایی به رنگ آبی وادار کنند. ما دارای غرائز نهفته ای هستیم که از غذاهای آبی و ارغوانی دوری می کنیم، چون این غذاها تمایل به سمی بودن دارند.» برای استفاده از این غریزه نهفته، از بشقاب، دستمال سفره یا زیر بشقابی آبی استفاده کنید. حتی می توانید رنگ دیوار را آبی در نظر بگیرید یا یک نور آبی در یخچال قرار دهید تا به کنترل یورش های آخر شب کمک کنید.  

از رنگ های قرمز، زرد و نارنجی در آشپزخانه و قسمت های غذاخوری خودداری کنید.
فرمان می گوید: «این رنگ ها تأثیر قابل اندازه گیری روی دستگاه عصبی خود مختار اعمال می کنند، که اشتها را تحریک می کند.» تولیدکنندگان غذا از این واکنش فیزیولوژیکی با استفاده از رنگ غذا سوء استفاده می کنند، و این یک اتفاق نیست که بسیاری از لوگوهای فست فود و دکور رستوران ها از رنگ قرمز انتهای طیف رنگ استفاده می کنند. فرمان توضیح می دهد: «این کار باعث می شود که بزاق دهان ما ترشح شود و باعث به جریان افتادن شیره معده ما می شود.»

2. اندازه ظرف های غذا را کمتر کنید:
تحقیق گسترده در رژیم غذایی نشان می دهد که «افراد چیزی را می خورند که توی بشقاب هایشان گذاشته می شود- حتی اگر بیشتر از چیزی است که برای رفع گرسنگی شان نیاز دارند»
چیزی که جودیس اس استرن، اس سی دی، آر دی، استاد تعذیه در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس می گوید. استرن برای جلوگیری از تغییر شکل پرس غذا خرید ظرف های کوچک تر را برای خانه توصیه می کند. «ما باید لیوان های نوشیدنی در حدود 250 گرمی، فنجان های قهوه 170 گرمی، و آن لیوان های آب میوه 170 گرمی کوچک را برگردانیم- که چیزی هستند که اندازه سرو باید باشد.» بسیاری از مارک های پر طرفدار از قبیل لیبی و فالگراف لیوان های آب میوه 140 و 170 گرمی و لیوان های نوشیدنی 250 گرمی را می فروشند. لیوان های 340 گرمی را برای آب نگهدارید.

Orlando dietitian Roniece Weaver, RD به مشتریان توصیه می کند یک دست بشقاب سالاد ارزان با قطر 17 تا 22 سانتیمتر را بخرند. وی می گوید: «افراد دوست دارند بشقاب هایشان را پر کنند، بنابراین وقتی از یک بشقاب معمولی غذای 25 تا 30 سانتیمتری ماکارونی می خورند، ممکن است به اندازه چهار نفر غذا بخورند.» (مارک کورل که بسیار در دسترس است بشقاب های غذایی را می فروشد که 21 تا 22 سانتیمتر هستند و مدل بسیاری از بشقاب های سالاد یا دسر آن در حدود 17 سانتیمتر است.
 
3. از اسپولد استفاده کنید:
ویویر هم سرو غذاها را با اسپولد 113 گرمی – چیزی بین قاشق و ملاقه- توصیه می کند. « این روش آسانی برای تقسیم نصف فنجان از هر غذا-گوشت، سبزیجات، یا نشاسته- است که به طور کلی راضی نگهداشتن افراد کافی است .
 
4. چراغ ها را در معرض دید قرار دهید:
درآشپزخانه را می توان بست، اما چراغ ها را روشن کنید. محققان در دو بررسی که بیش از 400 نفر را دنبال می کرد دریافتند کسانی که رژیم دارند به احتمال بیشتر وقتی نور کمتری وجود داشته باشد زیاده روی می کنند. نویسنده بررسی، دکتر جوزف کاسوف از دانشگاه کالیفرنیا، ایروین می گوید: «نور ضعیف تر خود آگاهی شما را کمتر می کند، که قید و بندهای شما را باز می کند». بر عکس، نورهای روشن آگاهی شما را بیشتر می کند. «و اگر از آنچه که انجام می دهید آگاه باشید، کمتر مستعد تسلیم دربرابر وسوسه می شوید.»
 
5. فکر کنید:
آینه کنار یخچال یا نزدیک میز ممکن است تمام چیزی باشد که برای خوردن سالم تر است. وقتی به بیش از 1300 نفر سفره های رنگین پر چربی، کم چربی یا بدون چربی تعارف شد، کسانی که در جلوی آینه غذا می خوردند نسبت به کسانی که بدون آینه غذا می خورند 22 تا 30 درصد کمتر از انواع پر چرب خوردند.
نویسنده بررسی، براد بوشمان می گوید: «اگر در جلوی آینه غذاها را انتخاب می کنید، ممکن است درباره آنچه که می خورید دوبار فکر کنید». «وقتی با تصویر خود مواجه می شوید، از استانداردها، اهداف و ارزش های درونی خود از قبیل سلامت و لاغری آگاه می شوید». آینه نزدیک تلویزیون، میز کار یا هر جایی که تمایل دارید ذره ذره غذا بخوربد هم ممکن است به شما کمک کند کمتر بخورید.
6. با ویوالدی غذا بخورید:
سوزان بی هانسر ای دی دی، استاد موسیقی دانشکده برکلی در بوستون و رئیس فدراسیون جهانی موسیقی درمانی می گوید: «موسیقی غذای روح است». بررسی ها نشان می دهد که موسیقی قدرت افزایش حوصله، کاهش درد، و رهایی از افسردگی را دارد.
وی می گوید: «موسیقی ممکن است به کنترل خوردن عاطفی ناشی از تنش کمک کند، و می تواند نیاز داخلی را لبریز کند که در غیر اینصورت ممکن است منجر به خوردن بیش از حد شود»
وات مگنوم، رئیس گروه موسیقی مگنوم در هوستون، یک شرکت متخصص در ایجاد محیط های سفارشی موسیقی برای صنعت موسیقی می گوید وقتی رستورانی از شما می خواهند به مدت 40 دقیقه غذا بخورید و بیرون بروید، آنها موسیقی را می گذارند که 125 تا 130 بایت در دقیقه ضربه می زند- سریع تر از موسیقی، سریع تر از اینکه شما می خورید. مگنوم برای مؤسسات غذاخوری خوبی که از شما می خواهند آرام تر بخورید و غذا را با 4 یا 5 پرس راحت بخورید، موسیقی عصر جدید یا کلاسیک را توصیه می کند (بنابراین نشان می دهد که آنها بایت ها را در هر دقیقه نمی شمارند). پیشنهادات موسیقی برای خوردن؛کلاسیک برای آرام خوردن  کیلاسیک و برای تند خوردن موسیقیهای تند وسریع
7. بیرون از آشپزخانه بمانید:
برخی خانه های جدید مجهز به جای خلوت اداری در آشپزخانه هستند.
دکتر دنیل استتنر، روانشناس بالینی متخصص در کنترل رژیم غذایی و وزن در برکلی میشیگان می گوید بروید بیرون! ایستگاه کار را در اتاق نشیمن یا اتاق خواب مهمان قرار بدهید تا از سپری کردن وقت در آشپزخانه جلوگیری کنید. وی می گوید «بسیاری از افراد از تلفن آشپزخانه استفاده می کنند و پشت میز آشپزخانه کار می کنند. آنها همیشه اطراف غذا هستند، که احتمال خوردن را افزایش می دهد».
 
اتاق خواب
8. بگذارید آفتاب بتابد:
تعدا زیادی از بررسی های جدید و محکم از مؤسسات پیشگام از قبیل مؤسسه ملی سلامت ذهنی و بیمارستان عمومی ماساچوست محرومیت از نور را به بسیاری از اختلالات مربوط به وزن از جمله افسردگی، بولیمیا (گرسنگی دائمی و تمایل به خوردن دائم) و PMS(دردهای رمان قاعدگی) ربط می دهد.
بنابراین پرده های عمودی نصب کنید، یا پرده کرکره ها را باز نگهدارید. دکتر میکائیل ترمان از مؤسسه روانپزشکی ایالت نیویورک و مرکز پزشکی کلمبیا و پرسبیتری می گوید: «قرار گرفتن در معرض آفتاب اول صبح به ساعت بیولوزیکی داخل بدن شما پیام می دهد تا فیزیولوژی شما را با محیط خارجی تان همزمان کند». وی خاطر نشان می کند که این «پیام سپیده دم» بسیار مهم از میان پلک ها عبور می کند، اما نمی تواند از پرده های ضخیم عبور کند.
ترمان می گوید: «سبک زندگی شهری امروزی بسیاری از افراد را به شدت از پرتوگیری نور محروم می کند، که می تواند اثرات شدیدی روی انتخاب رژیم های غذایی، سطوح انرژی، فعالیت بدنی و افزایش وزن داشته باشد». کار ابتکاری وی روی اختلال مؤثر فصلی نشان می دهد که افراد حساس، اشتیاق و تمایل  به غذا خوردن، خواب آلودگی و افزایش وزن (بیش از حدود 13 کیلوگرم) را در طول ماه های تاریک زمستان تجربه می کنند. جدیدترین تحقیقش می گوید که برخی افراد این واکنش ها را در تمام سال تجربه می کنند. یک نوع خفیف تر معروف به «افسردگی زمستانی» در حدود 25 درصد جمعیت مناطق مرکز تا شمال آمریکا را تحت تأثیر قرار می دهد.  

9. دوباره رنگ کنید:
فرمان می گوید رنگ دیوارهای اتاق خواب را رنگ روشن از قبیل رنگ سنبل یا قرمز روشن در نظر بگیرید. اکثر رنگ های روشن تأثیر آرام کننده دارند. (مورد استثنا رنگ صورتی است، که موجب پرخاشگری و تندخویی می شود.) برای دیدن سایه رنگ کامل، نور طبیعی را در اتاق مشاهده کنید. اگر اتاق خواب آفتاب صبح را می گیرد، سایه رنگ دارای ته رنگ های گرم را انتخاب کنید. آفتاب بعدازظهر؟ سایه رنگ با ته رنگ های سرد را انتخاب کنید. (بسیاری از تولیدکنندگان رنگ این برچسب ها را روی رنگ هایشان می زنند "گرم" و "سرد"، که گفتن تفاوت را آسان می کند.) فرمان می گوید: «استفاده از این ترفند انتخاب رنگ ها برای متعال نگه داشتن نوری که وارد اتاق می شود فضای به طور طبیعی آرامش بخش را به وجود می آورد.»  

10. به سایز مناسب کاهش سایز دهید
:
دکتر جان جاکیسیک، مدیر مرکز تحقیقات در فعالیت بدنی و مدیریت وزن در دانشگاه پیتسبورگ می گوید زنان اغلب دارای کمد لباس های با اندازه های مختلف از 8 تا 14 هستند. جاکیسیک که از بیماران در خواست می کند «همانطور که می خواهید موفق شوید عمل کنید. یعنی وقتی به سایز 12 می رسید، لباس های با سایز 14 و 16 را دور بیاندازید.»
11. عطر سنبل روی ملافه ها بپاشید:
نداشتن یک خواب خوب در شب می تواند تعادل معمولی بدن شما را به هم بزند تا هورمون های گوناگون مربوط به وزن (هورمون های گلوکز، کورتیزول، و تیروئید) را پردازش و کنترل کند. این عدم تعادل سلول ها را به ذخیره چربی اضافی ترغیب می کند نبود خواب هم ممکن است کنترل تمایل به خوردن را سخت تر کند.
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی :
 لاغری شما به خواب شما بستگی دارد
برای افزایش وزن و فرار از لاغری چه کنیم
آیا کمربندهای لاغری مفیدند؟
گیاهی برای درمان کم خونی و موثر در لاغری!!
دوستی مفید برای رژیم های لاغری؟!