در این مناطق حتما باید مکمل غذایی بخورید
با سفر به مناطق خاصی از کره زمین، به دلیل تغییر شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی ممکن است نیاز به دریافت برخی مواد مغذی افزایش یابد.

تغییر نیاز به مکمل های غذایی در شرایط مختلف جغرافیایی

فرضیه ارتباط بین میزان مصرف مکمل های غذایی و مناطق جغرافیایی و فصول سال، یکی از فرضیاتی است که امروزه در بسیاری از دانشگاه های دنیا در مورد آن تحقیقاتی در حال اجرا می باشد و برخی از این تحقیقات نتایج جالبی نیز در پی داشته است.

 

وابستگی مصرف مکمل های غذایی با فرهنگ و شرایط جامعه

برخی محققان علوم سلامت و تغذیه معتقدندکه ممکن است یک رابطه‌ معنی داری بین مصرف مكمل‌های غذایی با مناطق جغرافیایی و یا فصول سال وجود داشته باشد. در مورد این رابطه برخی محققان معتقدند که مصرف برخی مکمل های غذایی وابسته به نوع فرهنگ، وضعیت آب و هوایی، ارتفاع و آشنایی مردم با مكمل‌های غذایی می باشد. برای مثال، در قسمت‌های شمالی نیم كره‌ زمین مانند كشورهای اسكاندیناوی، سیبری، شمال كانادا و شمال روسیه به این دلیل كه تابش نور آفتاب كمتر است، نیاز به مصرف مكمل ویتامینD احساس می‌شود و به طور كلی مردم این مناطق تمایل بیشتری به مصرف این مكمل‌های غذایی دارند.

 

از سوی دیگر مردم مناطق اروپایی و آمریكا تمایل بیشتری به مصرف انواع مكمل‌های غذایی دارند. به همین دلیل در مراکز خرید در این کشورها، فروشگاه های متعددی برای خرید مکمل های غذایی وجود دارد. در واقع ایده در این کشورها آن است که مصرف مکمل های غذایی نسبت به داروهای شیمیایی ایمن تر می باشد. پس مصرف آنها را درجامعه برای کاهش هزینه های درمان بیماری ها و به عنوان یک روش پیشگیری و کنترل بیماری ها توصیه می کنند.


ارتباط مصرف مکمل غذایی و مناطق جغرافیایی مختلف

نظریه در مورد مصرف مکمل های غذایی در فصول مختلف سال

در مورد ارتباط مصرف مكمل‌های غذایی و فصول سال نیز دانشمندان به یک فرضیه جالبی رسیدند و آن این که به طور آماری مصرف ویتامین‌ها و انواع مكمل‌های غذایی سلامتی بخش در فصول سرد سال بیش از فصول گرم سال است. محققان این مساله را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داده اند.

دیدگاه اول، باور عمومی مردم بود. به این معنی که برخی از مردم بر این باور هستندكه مكمل‌های غذایی می‌توانند مانع بروز بیماری‌های عفونی و فصلی شوند و دیدگاه دوم به اثر مكمل‌های غذایی بر تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در فصول سرد سال اشاره می نماید.


نتیجه پایانی...

در مجموع، با وجود این که دلایلی درمورد صحیح بودن فرضیه مصرف زیاد انواع مکمل های غذایی با مناطق جغرافیایی و فصول سال وجود دارد؛ اما بسیاری از پزشکان معتقدند که در مجموع مصرف هر نوع ماده غیر غذایی که به شکل قرص، کپسول و یا شربت باشد، باید با دقت استفاده شود تا از بروز مشکلات احتمالی آن بر بدن پیشگیری گردد. به همین دلیل در زمانی که می خواهید مدت طولانی به مناطق جغرافیایی متفاوت از محل زندگی خود سفر نمایید، پس با پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد همراه داشتن مکمل های غذایی لازم مشورت نمایید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ