آلرژی کودکان
علائم آلرژیك در كودكان كمی از بزرگسالان متفاوت است.
شناسایی علائم آلرژی در كودكان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا كه درمان و بهبود كودك را سریع تر و در پیشگیری از مشكلات تنفسی در بزرگسالی نیز اهمیت دارد.

دكتر عباس مومن زاده، متخصص عفونی اطفال اظهار داشت: تشخیص علائم آلرژیك در كودكان از این جهت حایز اهمیت است كه كمك شایانی به تشخیص زود هنگام این بیماری و درمان موثرتر آن می كند.

مومن زاده تصریح كرد: كودكانی كه در كودكی زمینه آلرژی پیدا می كنند دیرتر از افرادی كه پس از بلوغ به آلرژی مبتلا می شوند درمان می شوند.

وی با بیان اینكه علائم آلرژی در كودكان به 2 دسته تقسیم می شود خاطرنشان كرد: دسته اول آلرژی ها پس از 5 سالگی به خودی خود برطرف می شوند اما دسته دوم كه زمینه ژنتیكی دارند بیش از 50 درصد آلرژی های اطفال را شامل می شوند كه تا قبل از بلوغ برطرف خواهند شد.

وی افزود: علائم آلرژیك در كودكان كمی از بزرگسالان متفاوت است و بیشتر با تنفس دهانی تعریق بدن و لرزش پشت همراه است كه به وسیله والدین قابل شناسایی نیستند.

وی یادآور شد: درمان آلرژی های ژنتیكی مستلزم تشخیص آزمایشگاهی و شرایط خاص غذایی است كه باید پس از احراز بیماری توسط پزشك به والدین آموزش های لازم داده شود.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir


مطالب پیشنهادی:
آلرژی یا حساسیت چیست؟
درمان آلرژی و سرماخوردگی
تغذیه مناسب مهارکننده آلرژی فصلی
خانه را برای مقابله با آلرژی پاییزی آماده کنید
هشت عارضه عجیب داروهای ضد آلرژی !!