دیابت
با بازگشایی مدارس شیوه زندگی تفاوت زیادی با تابستان خواهد داشت و باید درمان بیماری در کودکان مبتلا به دیابت نیز تغییر کند.
رییس انجمن دیابت ایران با اشاره به بازگشایی مدارس توصیه کرد: دانش‌آموزان مبتلا به دیابت در روزهای آخر تابستان موقعیت جدید را تمرین کنند.

دکتر اسدالله رجب تشریح کرد: کودکان در فصل تابستان دیرتر از خواب بیدار می‌شوند. نوع فعالیت، مصرف انرژی و به طور کلی زندگی راحت‌تری دارند، اما با بازگشایی مدارس شیوه زندگی تفاوت زیادی با تابستان خواهد داشت و باید درمان بیماری در کودکان مبتلا به دیابت نیز تغییر کند.

وی با اشاره به احتمال عدم کنترل میزان قند خون به والدین کودکان دیابتی، توصیه کرد: هفته آخر شهریور ماه به گونه‌ای با دانش‌آموزان رفتار شود که شرایط شبیه مدرسه رفتن باشد تا میزان قند خون در کنترل فرد بماند و اگر نیازی به اعمال تغییر در درمان است این تغییر قبل از بروز شرایط سخت اعمال شود.

رجب افزود: با این راه قبل از بازگشایی مدارس از بروز مشکلات احتمالی درمان و بالا رفتن قند خون کودکان در مدارس پیشگیری می‌شود.

وی مطلع بودن مربیان مدارس را برای دانش‌آموزان مبتلا به دیابت ضروری دانست و اظهار کرد: باید فردی آگاه در مدرسه محل تحصیل کودکان دیابتی وجود داشته باشد که اطلاعات مناسبی در زمینه این بیماری و شرایط خاص آن داشته باشد. انجمن دیابت ایران آمادگی دارد این اطلاعات را در اختیار مربیان مدارس قرار دهد.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir


مطالب پیشنهادی:
20 غذایی كه دشمن دیابت هستند
پاسخ به سوالات دیابت(1)
پاسخ به سوالات دیابت(2)
اگر باردارید و دیابت دارید، بخوانید!
قهوه ضد دیابت است؟!