سرماخوردگی کودکان
وزن کیف کودک باید یک پانزدهم وزن وی باشد تا در دراز مدت باعث ابتلا به کمر درد، شانه درد، افتادگی شانه و مانند آن نشود.
یک متخصص کودکان به بازگشایی مدارس همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز اشاره و بر ضرورت توجه ویژه مربیان و والدین در مدارس به منظور جلوگیری از بروز آسیب و انتقال بیماری در دانش‌آموزان تاکید کرد.

دکتر اکبر کوشانفر با بیان اینکه خطراتی کودکان را که در یک اجتماع چون مدرسه گرد هم آمده‌اند، تهدید می‌کند، عنوان کرد: مراقبت و توجه به دانش‌آموزان باید از لحظه خروج آنها از منزل آغاز شود.
وی ادامه داد: در مسافتی که دانش‌آموزان کم سن از مدرسه تا منزل و برعکس می‌پیمایند، همواره مخاطراتی وجود دارد و گاهی دیده شده است که به علت بی‌احتیاطی راننده و کوچک بودن اندام دانش‌آموز در مقاطع سنی پایین، تصادفاتی رخ داده و متاسفانه کودک به زیر ماشین رفته است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه‌هایی نیز در خصوص چگونگی استفاده از سرویس‌های مدارس ارائه و اظهار کرد: لازم است علاوه بر راننده، یک مراقب همراه دانش‌آموزان باشد تا در حین سوار و پیاده شدن از اتوبوس مشکلاتی نظیر بروز جراحت و شکستگی‌ها برای آن‌ها ایجاد نشود.

کوشانفر با بیان اینکه احتمال بروز جراحت و شکستگی اندام در خود مدارس بویژه در زنگ‌های تفریح که کودکان به دنبال یکدیگر می‌دوند نیز وجود دارد، ضمن دعوت مربیان به توجه ویژه و مراقبت‌ از دانش‌آموزان در مدارس، به مادران نیز توصیه کرد تا حتما کفش مناسب برای کودک خود تهیه کرده و کیف وی را کنترل کنند که وزن آن بیش از حد استاندارد نباشد.

وی ادامه داد: طبق استانداردها، وزن کیف کودک باید یک پانزدهم وزن وی باشد تا در دراز مدت باعث ابتلا به کمر درد، شانه درد، افتادگی شانه و مانند آن نشود.

این فوق تخصص عفونی کودکان همچنین به احتمال بالای انتقال آلودگی‌های ویروسی در مدارس اشاره کرد و گفت: معمولا سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل پاییز بویژه در اجتماعاتی چون مدارس، شیوع پیدا می‌کند و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. وی تاکید کرد: معمولا سرماخوردگی پس از حدود یک هفته بهبود می‌یابد و مناسب است با در نظر گرفتن تمهیداتی کودک مبتلا، این مدت را در منزل استراحت کند تا بیماری به همکلاسی‌هایش منتقل نشود.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا


مطالب پیشنهادی:
مقوی و مغذی سازی غذای كودك
راهکارهای درمان بی اشتهایی کودکان
آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال
تغذیه در كودكان دیابتی
كمبود این ویتامین از رشد قدی كودكان می‌كاهد!!