دردهای استخوانی ربطی به جنسیت کودک ندارد و هم در دخترها و هم پسرها دیده می شود.
یک متخصص ارتوپدی معتقد است: دردهای رشد در کودکان مشکلی برای آینده آنها ایجاد نمی‌کند.

دکتر مرتضی صائب درباره دردهای رشد که در افراد در سن رشد دیده می شود، اظهار داشت: این دردها بیشتر در دوران پیک بلوغ و همچنین در اوایل دوران دبستان در کودکان دیده می‌شود. وی با تاکید بر ارتباط این دردها با فعالیت روزانه کودک، ادامه داد: زمانی که فرد در طی روز فعالیت عادی خود را انجام می دهد هیچ گونه درد و مشکلی ندارد، اما با پایان فعالیت و خصوصا در عصرها و شب این دردها آغاز می‌شود.

به گفته این پزشک متخصص دردهای استخوانی ربطی به جنسیت کودک ندارد و هم در دخترها و هم پسرها دیده می شود، اما هرچقدر فعالیت کودک بیشتر باشد این دردها بیشتر بروز می کند. صائب افزود: زمانی که فرد در سن رشد قرار دارد صفحات رشد وی فعال، حساس و ضربه پذیر شده و زود دردناک می شوند. وی درباره ویژگی‌های این دردها هم یادآوری کرد: درد رشد بیشتر عصرها و شب‌ها بروز می‌کند و صبح که فرد از خواب بیدار می‌شود دیگر دردی را احساس نمی‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دردها مداوم نیست و ممکن است کودک چند روز با آن مواجه باشد، اما چند روز هم خبری از درد نباشد. صائب با اشاره به اینکه دردهای رشد بیشتر در پاها بروز می کند، خاطرنشان کرد: درد در هر دو پا و بیشتر در ناحیه ساق و زانو ایجاد می شود. وی تاکید کرد: این دردها مشکل خاصی را برای کودک ایجاد نمی کند و برطرف خواهد شد. به گفته این متخصص ارتوپد، تشخیص دردهای رشد باید با نظر پزشک انجام شود.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
درباره هموروئید چه می دانید؟
درباره سقط جنین چه می دانید؟
درباره "ازدواج به وصال نرسیده" چه می دانید؟
درباره جراحی بینی چه می دانید؟
باید و نبایدهای تردمیل را می دانید؟