آیا با خود فکر می‌کنید بچه شما بیمار است؟ آیا وی می‌تواند به مدرسه برود یا خیر؟ در ادامه توصیه‌های کارشناسان را ملاحظه می‌کنید.


آیا با خود فکر می‌کنید بچه شما بیمار است؟ آیا وی می‌تواند به مدرسه برود یا خیر؟ در ادامه توصیه‌های کارشناسان را ملاحظه می‌کنید.

یک سرفه معمولی. بچه شما می‌گوید من سر حال نیستم. واقعا نمی‌دانید بچه در خانه بماند یا به مدرسه برود. با علائم سرماخوردگی، تب می‌توانید پاسخ خود را دریابید (بر اساس گفته استون پارکر، رئیس بخش رفتاری اطفال در مرکز پزشکی بوستون)؛ اگر کودک تب ندارد، مانعی برای رفتن به مدرسه وجود ندارد. همچنین اگر یک سرماخوردگی مختصر می‌باشد، می‌توانید فرزند خود را به مدرسه بفرستید. یا اگر شک دارید با یک پزشک اطفال مشورت کنید. همچنین اگر فرزند شما ادعا می‌کند که حالش خوب نیست و نمی‌تواند به مدرسه برود، اما در خانه و هنگام تعطیلات آخر هفته سرحال است، موضوع به گونه‌ای دیگر می‌باشد و احتمالا مشکلی در مدرسه وجود دارد. در زیر رهنمودهای آقای پارکر را مطالعه کنید.


تب

اگر درجه حرارت فرزند شما 38 درجه سانتیگراد یا بیشتر بود، حتما وی را در منزل نگه دارید و از او بخواهید مایعات فراوان بنوشد، و باید تب او ظرف 24 ساعت قبل از رفتن به مدرسه از بین برود (بدون دارو).


سرفه خفیف و آبریزش بینی

کودکانی که سرفه‌های بدی دارند، باید در منزل استراحت کنند و یا آنها را نزد پزشک برد. شاید نشان از یک سرماخوردگی شدید و یا برونشیت، آنفلوانزا و سینه پهلو باشد. اما زمانی که سرفه بهبود می‌یابد و کودک بهتر می‌شود، می‌تواند به مدرسه برود. انتظار نداشته باشید که سرفه کاملا برطرف شود- شاید سرفه یک هفته و یا بیشتر به طول انجامد.


اسهال یا استفراغ

تا زمان بهبودی کامل و 24 ساعت بعد از آخرین مورد کودک خود را به مدرسه نفرستید.


گلو دردی

یک گلودرد خفیف، خیلی مهم نیست، اما گلو درد شدید می‌تواند گلودرد استرتپوکوکی باشد، حتی اگر تبی وجود نداشته باشد. دیگر علائم گلودرد استرتپوکوکی در کودکان سردرد و ناراحتی معده می‌باشند. از این رو در این مواقع کودک را به مدرسه نفرستید و نزد پزشک اطفال ببرید. و 24 ساعت بعد از شروع درمان با آنتی بیوتیک، کودک می‌تواند به مدرسه برود.


گوش درد

در این مورد حتما کودک خود را نزد پزشک ببرید.


ورم ملتحمه حاد (سرخ چشمی)

در این صورت کودک شما نمی‌تواند به مدرسه برود، مگر زمانی که دکتر اجازه بدهد. سرخ چشمی مسری و در خیلی موارد عامل آن یک ویروس می‌باشد، که به یک آنتی بیوتیک پاسخ نمی‌دهد. ورم ملتحمه باکتریایی به آنتی بیوتیک نیاز دارد، پزشک می‌تواند عامل آن را تشخیص بدهد.


راش
اگر فرزند شما دچار راش (دانه) شد، وی را نزد دکتر ببرید، چون که این مورد می‌تواند یکی از چندین بیماری‌های عفونی باشد. یکی از موارد زرد زخم می‌باشد، یک عفونت پوست باکتریایی که خیلی واگیردار است و به آنتی بیوتیک نیاز دارد. همچنین، بیماری پنجم، یک بیماری ویروسی مسری می‌باشد که با عطسه و سرفه گسترش می‌یابد؛ و وقتی راشها ظاهر شدند دیگر بیماری واگیردار نیست.
 
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
گلودرد فرزندتان را جدی بگيريد
اهميت مراقبت‌های بهداشتی در دانش‌آموزان
فرزندتان ديابت دارد؟
نکات مهم تغذيه دانش‌آموزان
عفونت گوش در کودکان