وقتی عرق نعنا و نبات کافی نیست!
درمان‌های خانگی مانع تشخیص و درمان دقیق می‌شود.
رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: والدین موقع دل‌درد، به عرق نعنا و نبات داغ بسنده نکنند و کودک را به پزشک ارجاع دهند. فرید ایمان‌زاده در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل دردهای شکمی، اظهار داشت: دردهای شکمی یکی از عوامل مراجعه کودکان به بیمارستان است که علل مختلفی دارد، این دردها می‌تواند ناشی از مشکلات داخلی یا جراحی باشد.

برخی دردها ناشی از آپاندیسیت یا انسداد روده است
وی تاکید کرد: در بررسی دردهای شکمی باید مواظب باشیم تا دردهایی که نیاز به جراحی دارند را مشخص کنیم زیرا برخی دردها ناشی از آپاندیسیت یا انسداد روده است.

دردهای ناشی از گوش درد یا سنگ‌های کلیه
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: علت دردهای شکمی می‌تواند خارج از دستگاه گوارش باشد مانند گوش درد، سردردهای مننژیتی، سکته‌های سطح تحتانی قلب که به عروق شکم منتشر می‌شود و سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری.

دل‌درد ناشی از ورم معده، کبد و زخم‌های اثنی‌عشر
وی افزود: منشأ برخی دردهای شکمی نیز داخل دستگاه گوارش است که از آن جمله می‌توان ورم معده، کبد، پانکراس و زخم‌های اثنی‌عشر را نام برد.

والدین به عرق نعنا و نبات داغ بسنده نکنند
این فوق تخصص گوارش اطفال اظهار داشت: والدین موقع دل‌درد، به عرق نعنا و نبات داغ بسنده نکنند و کودک را به پزشک ارجاع دهند. رئیس بیمارستان کودکان مفید با تاکید بر لزوم توجه به دل‌دردهای شکمی در کودکان، گفت: دل‌درد نباید ساده انگاشته شود و والدین به جای درمان‌های خانگی، کودک را به پزشک ارجاع دهند، همچنین دردهای شدید و مداوم باید توسط همکاران بررسی شود چرا که برخی موارد، خود درمانی والدین موجب پارگی آپاندیس و روده می‌شود.

درمان‌های خانگی مانع تشخیص و درمان دقیق می‌شود
این فوق تخصص گوارش اطفال تصریح کرد: درمان‌های خانگی مانع تشخیص و درمان دقیق می‌شود و این روش‌ها گاهی خسارت‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنند.

علائم دل‌درد کودکان
رئیس بیمارستان کودکان مفید اظهار داشت: کودکی که دل‌درد دارد به خود می‌پیچید، تهوع، استفراغ و تب دارد و از درد شکم از پا به خود می‌پیچد. وی خاطرنشان کرد: شیوع دل‌درد در دختران و پسران یکسان است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
اگر نوزاد پسر دارید، حتما بخوانید
تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی!
پاسخ به سوالاتی راجع به ختنه
اگر می‌خواهید صاحب فرزند پسر بشوید،این کار را انجام دهید!!
با نوزاد خود صحبت کنید