پیشگیری از چاقی کودکان در آینده با 3 قدم
نیمی از افراد بالای 35 سال مبتلا به چاقی هستند که ریش چاقی بسیاری از آن ها در دوران کودکی نهفته است و والدین می توانند با سه راهکار ساده جلوی چاقی کودکانشان در آینده را بگیرند.

چاقی کودکان با این 3 قدم قابل پیشگیری است

یک مطالعه جدید هشدار می دهد که بیش از نیمی از بچه های امروز در معرض خطر چاقی در بزرگسالی هستند حتی اگر در کودکی چاق نباشند. در این مقاله به شما می گوییم چگونه به کودکتان کمک کنید که در بزرگسالی چاق نشود.

بعد از سال ها گوش دادن به هشدارها در مورد افزایش چاقی در دوران کودکی، به نظر می رسد بالاخره با یک خبر خوب روبرو هستیم: مطالعه اخیر که در مجله پزشکی نیوانگلند New England به چاپ رسیده نشان می دهد که نیمی از کودکان امروز در آمریکا بعد از 35 سالگی چاق می شوند که علت نیمی از آن ها در کودکیشان پنهان است.

به گفته ناتالی موت Natalie Muth، متخصص اطفال و یکی از نویسندگان پژوهش Picky Eater Project
و عضو اجرایی آکادمی کودکان بخش چاقی، این خبر بسیار نگران کننده است و این واقعیت را نشان می دهد که خطر چاقی از دوران کودکی افراد را تهدید می کند و حتی کودکانی که وزن سالمی دارند ممکن است در بزرگسالی در معرض چاقی قرار بگیرند.

این خبر برای سلامت عمومی هم هشدار دهنده است. اگر نیمی از جمعیت 35 ساله چاق باشند، مشکلات مزمن سلامتی مرتبط با چاقی مانند دیابت و بیماری های قلبی شیوع بیشتری خواهند داشت.

با توجه به تحقیقات چاقی کودکان در موسسه The Lancet که در آمریکا انجام شده، روند چاقی در کودکان در تمام جهان در حال افزایش است همچنین میزان چاقی شدید دوران کودکی هم همچنان در حال زیاد شدن است.

3 قدم برای پیشگیری از چاقی کودکان در بزرگسالی

پیشگیری از چاقی کودکان در آینده با 3 قدم

چه کاری می توان انجام داد؟ موت پیشنهاد می کند که مهارت های کنترل و پوش سپردن به حس سیری و گرسنگی را باید به تمام کودکان آموخت نه تنها کودکانی که در حال حاضر اضافه وزن دارند. او پیشنهاد می کند که خانواده ها برای جلوگیری از چاقی کودکشان در آینده این سه قدم را بردارند:

1 . از مصرف نوشیدنی های شیرین از جمله آبمیوه اجتناب کنند. این نوشیدنی ها را در خانه نگه ندارید و به کودکتان معرفی نکنید. مصرف نوشیدنی شیرین یک پیشگویی قوی برای چاقی کودک در بزرگسالی است.

2 . وعده های غذایی متعادل بخورید. وعده های غذایی را با مدل سالم آن مصرف کنید. از بشقاب های کوچک استفاده کنید، تلویزیون را خاموش کنید و حداقل 20 دقیقه را دور هم برای غذا خوردن صرف کنید.

3 . به کودکان آموزش دهید که به نشانه های گرسنگی بدنشان گوش دهند. به ان ها آموزش دهید قبل از این که میان وعده بخورند از خودشان بپرسند، آیا گرسنه هستم؟ اگر گرسنه نیستند به آن ها کمک کنید تشخیص دهند به چه چیزی نیازمندند، چه انجام یک فعالیت باشد مثل بازی کردن یا صحبت کردن در مورد مشکلشان.

اگر در مورد اضافه شدن وزن کودکتان نگران هستید با یک متخصص اطفال صحبت کنید که تاریخچه سلامت و رشد کودک شما را می داند. ولی روی اعداد و وزن کودکتان تمرکز نکنید چون باعث آسیب دیدن کودک و عقب گرد او و ایجاد ناراحتی در خانواده خواهد شد. به جای آن روی سلامت و سالم ماندنش تمرکز کنید.  آیا تغییراتی در مواد مغذی و فعالیت های فیزیکی کل خانواده وجود دارد که بتوانید انجام دهید؟ تلاش یکپارچه نه تنها از کودکتان حمایت می کند بلکه کمک می کند تمام خانواده سالم تر شوند.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : توصیه هایی برای کودکان چاق

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان چاقی كودكان با این نوشیدنی؟

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین سن پیشگیری از چاقی در کودکان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ساده ترین راه برای پیشگیری از چاقی در کودکان



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ