انحراف چشم کودکان تا چه سنی قابل درمان است؟
علل مختلفی سبب بروز انحراف چشم می‌شود که عیوب انکساری و درمان دیرهنگام آن همچنین عوامل ژنتیکی می‌تواند از دلایل بروز این مشکل باشد.

انحراف چشم تا چه سنی قابل درمان است

مصطفی سلطان‌سنجری در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره سالانه انجمن چشم‌پزشکی ایران اظهار داشت:‌در این کنگره اساتید برجسته و صاحب‌نظر در حوزه چشم‌پزشکی حضور دارند و موضوعات مختلف در زمینه درمان بیماری‌های چشمی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی در مورد بیماری انحراف چشم،‌گفت: چشم‌پزشکی ایران سرآمد بوده و حتی این مسئله در میان کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز صدق می‌کند و به دلیل انجام غربالگری‌های بیماری‌های چشمی از 4 سالگی در میان کودکان ایرانی تشخیص این بیماری‌ها به موقع و درمان به هنگام انجام می‌گیرد.

کودک با انحراف چشم

دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره سالانه انجمن چشم‌پزشکی ادامه داد: علل مختلفی سبب بروز انحراف چشم می‌شود که عیوب انکساری و درمان دیرهنگام آن همچنین عوامل ژنتیکی می‌تواند از دلایل بروز این مشکل باشد.

 انحراف چشم در هر سنی قابل درمان است و باید توجه داشت درمان این مسئله صرفاً به دلیل موضوع زیبایی نیست بلکه این مشکل می‌تواند اختلالات اجتماعی بسیاری برای فرد به همراه داشته باشد.

بیشتر بدانید : از کجا بفهمم بینائی فرزندم مشکل دارد؟

بیشتر بدانید : انحراف چشم در كودكان

بیشتر بدانید : علائم پنهان تنبلی چشم در کودکان



گرد آوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com