حساس ترین سن برای ابتلا به چاقی در کودکان چه سنی است؟
 اغلب خانواده ها تصور می کنند اگر کودک آنها چاق باشد، یعنی سالمتر است، در حالیکه این تصور غلطی است؛ در ادامه با جزئیات بیشتری به این مطلب پرداخته می شود

 کودکان در چه سنی چاق می شوند؟

خانواده‌ها باید در خصوص سبد غذایی کودک دقت ویژه‌ای داشته باشند اما متأسفانه هنوز برخی خانواده‌ها، چاقی و فربه بودن کودک را نشانه سلامتی وی می‌دانند.

محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که بین 6 تا 9 سالگی، سن حساسی برای ابتلا به چاقی است و فردی که در این سن به چاقی مبتلا شود، احتمال چاقی بیش از حد در بزرگ سالی در وی وجود دارد که این سن دقیقاً با سن ابتدای تحصیل کودک مطابقت دارد.

تغذیه کودکان و میزان فعالیت بدنی کودک در سن 6 تا 9 سالگی بسیار حائز اهمیت است و متولیان وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش باید نظارت بیشتری بر خوراکی‌هایی که در بوفه‌های مدارس به فروش می‌رسند، داشته باشند.خانواده‌ها نیز باید در خصوص سبد غذایی کودک دقت ویژه‌ای داشته باشند اما متأسفانه هنوز برخی از خانواده‌ها، چاقی و فربه بودن کودک را نشانه سلامتی وی می‌دانند و با مراجعه به مطب پزشک به دنبال داشتن فرزند چاق هستند.

تغذیه کودکان

آگاهی دادن به خانواده‌ها در این زمینه بسیار مهم است.  هم اکنون تعداد زنگ‌های تفریح مدارس نسبت به سابق بیشتر شده و این باور غلط وجود دارد که کودک در هر زنگ تفریح باید خوراکی مصرف کند. کودکان نیازمند میان وعده هستند اما این تغذیه باید سالم باشد و در میان وعده‌ها از مصرف فست‌فودهای شیرین و همچنین خوراکی‌های شور مانند چیپس و پفک اکیداً خودداری شود.


بیشتر بدانید : پیشگیری از چاقی کودکان در آینده با 3 قدم

بیشتر بدانید : توصیه هایی برای کودکان چاق

بیشتر بدانید : بهترین سن پیشگیری از چاقی در کودکان


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com