چطور کودکم را متقاعد کنم ماسک بزند؟
ماسک زدن اگرچه برای بزرگ سالان ساده به نظر می‌رسد اما برای کودکان این موضوع می‌تواند سخت و حتی ترسناک باشد، در این مطلب به نکاتی در این باره اشاره می شود

توصیه هایی برای ترغیب کودکان به استفاده از ماسک

متخصصان به تمامی افراد بالای دو سال توصیه می‌کنند که در صورت حضور در اماکن عمومی با ماسک صورت خود را بپوشانند اما رعایت این موضوع ممکن است برای بسیاری از کودکان راحت نباشد. استفاده از ماسک باعث می‌شود که ناقلان خاموش ویروس کرونا که علایمی از بیماری در آنان مشاهده نمی‌شود ویروس را به افراد دیگر انتقال ندهند. ماسک زدن اگرچه برای بزرگ سالان ساده به نظر می‌رسد اما برای کودکان این موضوع می‌تواند سخت و حتی ترسناک باشد. در ادامه چند نکته به نقل از تی‌ال‌سی‌می آورده شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید استفاده از ماسک را برای کودکان خود تسهیل کنید و ترس آن‌ها را درباره این موضوع از بین ببرید.

بیشتر بدانید : در دوران بحران کرونا چطور با کودکانمان رفتار کنیم؟

بیشتر بدانید : کرونا در کودکان چه علائمی دارد و پاسخ به چند سوال مهم دیگر!

بیشتر بدانید : گوش درد و گلو درد شدید شاید علائم کرونا باشد

از پارچه‌های مخصوص کودکان استفاده کنید

اگر خودتان ماسک را می‌دوزید از پارچه‌هایی استفاده کنید که کودکتان آن را دوست دارد. می‌توانید از پارچه‌ای با رنگ مورد علاقه یا تصاویر کارتون‌های مورد علاقه‌ کودکتان برای تهیه ماسک استفاده کنید. این موضوع درخصوص ماسک‌های مورد استفاده خودتان نیز صدق می‌کند. ماسک‌های جراحی می‌توانند برای کودکان ترسناک به نظر برسند اما ممکن است یک ماسک تهیه شده از پارچه‌ای رنگارنگ توجه آن‌ها را بیشتر جلب کند.

 ماسک را از یک لباس آشنا برای کودک تهیه کنید

می‌توانید با استفاده از یکی از لباس‌های کهنه کودکتان ماسک را تهیه کنید یا از یک شال یا روسری برای پوشاندن صورت او کمک بگیرید. از لباسی که برای کودک‌تان آشناست برای تهیه ماسک استفاده کنید.

 طراحی راحتی برای ماسک ایجاد کنید

پزشکان و پرستارانی که تمام روز ماسک می‌پوشند، اغلب از درد گوش‌شان شکایت می‌کنند. برای اطمینان از این که کودک شما با این مشکل مواجه نشود، می‌توانید چند تغییر در ماسک آن‌ها ایجاد کنید. دخترانی که موهای بلندتری دارند می‌توانند ماسک را پشت موها یا گل سر خود قرار دهند. همچنین می‌توانید به یکی از هدبندها یا کلاه‌های کودکتان دکمه اضافه کنید و بندهای ماسک را پشت آن‌ها قرار دهید. با استفاده از سنجاق نیز می‌توانید دو بند ماسک را در پشت سر به یکدیگر وصل کنید.

ماسک را تزیین کنید

قبل از تهیه ماسک با کودک خود یک کاردستی درست کنید. با استفاده از پارچه‌های رنگی به کمک کودک خود شکلک‌ها و عروسک‌های پارچه‌ای تهیه  کنید و در کنار ماسک قرار دهید و به کودک خود اجازه دهید تا در مراحل تهیه ماسک شما را همراهی کند.دقت کنید از پارچه هایی استفاده کنید که رنگ پس ندهد .

از ماسک‌ فانتزی استفاده کنید

ماسک‌ها را به صورتی بدوزید که شبیه ماسک‌های شخصیت‌های کارتونی و ابرقهرمان‌های خیالی باشند تا کودکان به پوشیدن آن‌ها ترغیب شوند. می‌توان این ماسک‌ها را در کنار لباس‌های این شخصیت‌ها برای کودکان تهیه کرد تا برای آن ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

بیشتر بدانید : چطور در مسافرت با کرونا مقابله کنیم؟

بیشتر بدانید : آیا گلاب خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و کرونا را از بین می برد؟

بیشتر بدانید : اگر کودک مبتلا به اوتیسم دارید برای محافظت او از کرونا حتما بخوانید

بیشتر بدانید : استرس مربوط به کرونا چه تاثیری بر کودکان می گذارد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com