محققان معتقدند کودکان با مصرف بعضی از موادهای غذایی دچار راشیتیسم میشوند.

 

 فسفر موجود در نوشابه موجب اختلال در رشد کودکان و بروز بیماری راشیتیسم در بچه‌های کوچکتر می‌شود.
مسئول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران گفت: فسفر موجود در نوشابه موجب اختلال در رشد کودکان و بروز بیماری راشیتیسم در آنها می‌شود.

 

برلیانت بزرگمهر با بیان این که نوشابه‌های گازدار به دلیل داشتن قند موجب چاقی، افزایش وزن و افزایش فشار خون در سالمندان و میانسالان می‌شود، گفت: مصرف زیاد نوشابه موجب افزایش چربی‌های نامطلوب در خون می‌شود و به دلیل اینکه اسید فسفریک به نوشابه‌ها اضافه می‌کنند موجب افزایش فسفر خون می‌شود که در فرآیند جذب اختلال ایجاد می‌کند.
 
مسئول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران افزود: فسفر موجود در نوشابه موجب اختلال در رشد کودکان و بروز بیماری راشیتیسم در بچه‌های کوچکتر می‌شود.
 
بزرگمهر گفت: قند موجود در نوشابه موجب کور شدن اشتها در افراد می‌شود. افراد نزدیک وعده‌های غذایی نباید از نوشابه‌های گازدار مصرف نکنند که موجب کور شدن اشتها در آن‌ها می‌شود. وی با بیان اینکه به جای نوشابه می‌توان از آب یا دوغ خانگی استفاده کرد، افزود: در نوشابه رنگ، اسانس، قند وجود دارد که مضرات زیادی برای مصرف کنندگان دارد.

 

بیماری «راشیتیسم یا نرمی استخوان» یک بیماری مربوط به رشد استخوان‌ها است که در نوزادان و کودکان دیده می‌شود. در این بیماری استخوان‌های کودکان به دلایلی نرم باقی می‌مانند و این مسئله موجب خمیدگی و رشد ناقص استخوان‌ها می‌شود.
گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
تاثیر تغذیه بر رشد کودک
عاملی مهم که باعث ضعف در یادگیری کودکان می شود؟
تاثیر قصه ها بر ذهن کودکان
غذاهایی مخصوص کودکان بیش فعال
آثار سوء کودک آزاری چیست؟