خطر سرطان مثانه در این مردان بیشتر است
در بیشتر موارد مردان به دلیل اهمیت ندادن به سلامتی خود به پزشک مراجعه نمی کنند.
رئیس انجمن اورولوژی استان اصفهان گفت: دخانیات به عنوان دلیل و محور اصلی بروز سرطان مثانه در مردان محسوب می‌شود.

وی، حساس سازی مردان نسبت به سلامتی خود و مراجعه مردان به مراکز درمانی را از دلایل افزایش آمار مربوط به عمل جراحی پروستات دانست و اضافه کرد: البته افزایش آمارهای موجود در این زمینه به عنوان یک امتیاز برای علوم پزشکی محسوب می شود. رئیس انجمن اورولوژی استان اصفهان با اشاره به انجام 10 تا 15 عمل جراحی سرطان پروستات در استان در هر ماه در سال جاری تصریح کرد: در صورتی که سرطان پروستات در مراحل اولیه تشخیص داده شود، امکان درمان این سرطان وجود دارد.

وی به ضرورت توجه مردان به شاخصه های سلامتی خود اشاره کرد و ادامه داد: در بیشتر موارد مردان به دلیل اهمیت ندادن به سلامتی خود به پزشک مراجعه نمی کنند و در این زمان بیماری آنها رشد کرده و نمی توان اقدامی را نسبت به این افراد انجام داد و توجه به شاخصه های سلامتی سبب جلوگیری از تبعات ناشی از بروز این بیماری ها می شود. قلمکار، اورولوژیست ها را تنها مسئول سلامت مردان ندانست و تاکید کرد: طی سال های گذشته با انجام اقداماتی تلاش شده که رشته های دیگر پزشکی نیز در راستای رسیدگی به سلامت مردان دخیل شوند.

رئیس انجمن اورولوژی استان اصفهان به یکی از مهم ترین دلایل بروز سرطان مثانه در افراد اشاره کرد و گفت: دخانیات به عنوان دلیل و محور اصلی بروز سرطان مثانه در مردان محسوب می شود. وی با تأکید بر اینکه پژوهش های صورت گرفته در شیراز در ارتباط با سرطان مثانه این موضوع مهم را ثابت می کند، اظهار کرد: این تحقیقات و پژوهش ها حاکی از این بوده که 100 نفر از بیمارانی که زیر پوشش عمل جراحی سرطان مثانه قرار گرفته بودند، از افراد معتاد به تریاک بوده اند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
ترک سیگار در 31 روز
با این روشهای طلایی سیگار را ترك كنید(1)
آیا سیگار به کم شدن استرس کمک می‌کند؟
خطرات سیگار را جدی بگیرید
آنچه مردان درباره سیگار و قلیان نمی دانند