احتمال سکته قلبی در مردانی با کدام گروه خونی بیشتر است؟!
تحقیقات اخیر دانشمندان حاکی از آن است که گروه خونی افراد در احتمال بروز سکته قلبی موثر است و گروه خون شما می‌تواند شانستان را در ابتلا به حمله قلبی افزایش دهد.

ارتباط گروه خونی با سکته قلبی

اگر گروه خونی خودتان را نمی دانید شاید دلتان بخواهد گوشی را برداشته و از مادرتان بپرسید. زیرا گروه خونی، بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید در مورد سلامتی تان به شما اطلاعات می دهد. در مقاله ای دیگر که منتشر نمودیم نشان داده شده بود که چطور از روی گروه خونی می توانید مردانی که نعوظ بهتری دارند را تشخیص دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شخصیت شناسی و تغذیه براساس گروه خونی و 6 مورد دیگر که نمی دانید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : گروه خونی شما چه فواید و مضراتی برای شما دارد؟

احتمال سکته قلبی در مردانی با گروه خونی... بیشتر است!

گروه خونی شما ممکن است به نکته ای مرگبار اشاره داشته باشد: گروه خونی شما میتواند میزان خطر حمله قلبی در شما را تعیین کند، تحقیقات جدید در چهارمین کنگره جهانی نارسایی قلبی  2017 این نکته را تایید نموده است.

محققان داده های بیش از 1300000 نفر از 9 مطالعه قبلی را تجزیه تحلیل کرده و به این نتیجه رسیدن افرادی که گروه خونی A ، B یا AB دارند ، به احتمال 9 درصد بیشتر از افرادی که گروه خونی O دارند دچار بیماری های قلبی عروقی مانند سکته قلبی خواهند شد.

مکانیسم اصلی این افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی دقیقا مشخص نیست. به گفته محققان، ولی یک احتمال آن می تواند به این علت باشد که افراد با گروه خونی غیر O دارای غلظت بیشتری از پروتئین های لخته کننده خون به نام عامل فون ویلبراند von Willebrand factor هستند که می تواند منجر به پیشرفت انسداد و در نتیجه احتمال بیشتر حمله قلبی شود. (شاید به همین دلیل است که مردان با گروه خونی غیر O بیشتر احتمال دارد که دچار اختلال نعوذ شوند.)

همچنین افرادی که گروه خونی غیر O دارند، به احتمال بیشتری مبتلا به کلسترول بالا و سطوح التهاب بالاتر می شوند.

تحقیقات بیشتری برای روشن ساختن ارتباط بین گروه خونی و خطر حمله قلبی نیاز است – و بررسی جداگانه هر کدام از گروه های خونی – ولی محققان معتقدند که گروه خونی در نهایت نقش خود را در ارزیابی خطر بیماری های قلبی در کنار سایر عوامل سنتی مانند کلسترول، سن و فشار خون، ایفا می کند.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ