ورزش سلیقه غذایی مردان را عوض می کند
نتایج مطالعات نشان می‌دهد فعالیت بدنی می‌تواند تمایلات غذایی مردان را تغییر دهد،‌ اما این تاثیرگذاری را روی زنان ندارد

مردان و تغییر سلیقه غذایی با ورزش

ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب نکات کلیدی در حفظ سلامتی هستند. به تازگی متخصصان تغذیه و سلامت این موضوع را بررسی کردند که چگونه ورزش کردن بر رژیم غذایی سالم تاثیر می‌گذارد و فعالیت بدنی می‌تواند تمایلات غذایی مردان را تغییر دهد.
همچنین در این بررسی آمده است تمایلات غذایی زنان تحت تاثیر ورزش کردن قرار نمی‌گیرد. تاثیر ورزش کردن روی رژیم غذایی از سال‌ها قبل از موضوعات مورد علاقه متخصصان بوده است. همچنین نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن است که فعالیت بدنی می‌تواند افراد را به مصرف خوراکی‌های سالم تشویق کند.

هرچند به گفته متخصصان آمریکایی تعداد محدودی از این مطالعات به بررسی تفاوت‌های احتمالی در تاثیر ورزش کردن روی تمایلات تغذیه‌ای در دو جنس مخالف پرداخته‌اند. در این بررسی تعدادی موش نر و ماده در دو گروه تقسیم‌بندی شدند. یکی از این گروه‌ها به وسایل حرکتی دسترسی داشته و در حالی که موش‌های گروه دیگر تحرکی نداشتند. در هفته نخست هر دو گروه موش‌ها از یک رژیم غذایی استاندارد تغذیه می‌شدند و در هفته دوم این رژیم غذایی استاندارد با سه نوع رژیم غذایی پرچرب، سرشار از ساکارز و رژیم سرشار از آرد ذرت جایگزین شد. هر سه رژیم حاوی حجم یکسانی از پروتئین بودند. متخصصان دریافتند به طور کلی موش‌های نر و ماده که کم‌تحرک هستند رژیم پرچرب را به دو نوع رژیم غذایی دیگر ترجیح دادند. نکته جالب توجه این بود که در مجموع تمایلات تغذیه‌ایِ موش‌های نر در گروه نخست که تحرک داشتند تغییر کرد در حالی که این تغییر در موش‌های ماده مشاهده نشد.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sepidonline.ir